Tip: Kirchner lintzaag

Kayu

Actieve deelnemer
27 mrt 2019
96
24
Aken
**newbie** maar wat is hier de aantrekkingskracht van? (buiten het estitische)
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.059
2.585
4 nieuwe lagers 25 euro max. inclusief verzenden. eventueel nieuw wielbeleg als het lint er niet op blijft lopen. Over het algemeen zijn het gewoon werkende machines. Hij gaat niet beter zagen door een nieuwe verflaag. Persoonlijk beleef ik veel plezier aan het opknappen van oud spul.
 

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
290
53
Voor mij is het niet zo ver weg, ik zou hem bijna gaan halen voor de heb :ROFLMAO: prachtige machine. Heb wel 400v aansluiting in mijn woning maar nog niet in de garage. en heb eigenlijk helemaal geen werk voor een lintzaag
 

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
593
138
58
Linter
4 nieuwe lagers 25 euro max. inclusief verzenden. eventueel nieuw wielbeleg als het lint er niet op blijft lopen. Over het algemeen zijn het gewoon werkende machines. Hij gaat niet beter zagen door een nieuwe verflaag. Persoonlijk beleef ik veel plezier aan het opknappen van oud spul.
Deze machines zijn gewoon het einde.
Machine die zaagt zonder verder iets.
Ik wil niets anders.
Hier staat van dezelfde orde niet alleen een lintzaag maar ook een combiné, een topie en een schaafmesslijpbank.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.059
2.585
Even bij benadering; 2 meter hoog, 60 cm breed en met de huidige motoropstelling 1,2 meter diep. En het schuifgewicht van de zaagspanning lijkt te missen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.059
2.585
Hoe breed vind jij breed? Ik heb een 14 inch kirchner en daar gaat maximaal een 19mm lint op, Deze is groter dus mijn verwachting is dat er iets van 25mm op kan. Daar kan je toch al redelijk mee zagen?
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Mijn Scheppach Basato 4 zou volgens de beschrijving tot 30 mm kunnen zagen. Mooi niet bij 19 mm zit ie aan zijn max. Nu is zo'n oudje veel robuster en sterker maar met 19mm krijg je heel veel gezaagd. En natuurlijk met de juiste vertanding.
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.421
686
Emst
Ik heb er een lint op zitten van 19mm breed met een grove vertanding zitten op mij Inca.
Zaaghoogte is 20cm met een motor van 1100 watt.
Maar van de man van die advertentie krijg ik geen reactie op mijn vragen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.