[tip] bosch gts10 € 350,- (mp)

Speculaasbrok

Actieve deelnemer
19 dec 2018
126
23
Harkstede
Ik heb zelf het nieuwere type, wat zagen betreft erg tevreden. De dwarsgeleider echter heeft veel te veel speling om hem anders dan bouwzaag te gebruiken (maar dat is het ook). De sleuven hebben een zodanig afwijkende maat dat er geen andere accessoires in passen, dat vind ik zelf denk ik het grootste nadeel. Als eerste zaag ben ik er zeer tevreden mee, maar naarmate de interesse naar fijnhout bewerking groter is geworden ben ik nu op zoek naar een goede vervanger.

mroden

Actieve deelnemer
13 feb 2013
214
69
Rotterdam Ommoord
Voor mij zou het de eerste zaagtafel worden. Eerste gedachte was in 1x doorsparen voor een Festool CS 70. Gezien diverse projecten op kortere termijn een zaagtafel kunnen gebruiken viel m'n oog op de GTS10XC als 'opstap'. iBood en diverse andere aanbiedingen worden in de gaten gehouden.
Waarvoor?
Voornamelijk onderdelen voor kastjes/bakjes zagen en de zaagcapaciteit(hoogte) gebruiken voor productie van kopshouten snijplanken. Geen probleem als 60cm ingesteld 60.2cm blijkt te worden, als het maar repeteerbaar is.
* Een stabiele langsgeleider zal voor mij waarschijnlijk belangrijker zijn dan de dwarsgeleider.
* Een afkortslede voor de GTS10 maken lijkt me daarnaast eenvoudiger dan voor de CS 70.
* Extra werkoppervlak bij uitgeschoven verbreding zou ideaal zijn voor zelfgemaakte tafelfrees.

mroden

Actieve deelnemer
13 feb 2013
214
69
Rotterdam Ommoord
Update: contact gehad met verkoper. Was bouwjaar ~2009. Hij was overgestapt naar een vrijwel ongebruikte GTS 10 XC. Verschillen inderdaad de dwarsgeleiding (sleuf vs. glijtafel) en de elektronische motoraansturing (opstart + vertragen).
Uiteindelijk van de koop afgezien en een uurtje later (na 6u op marktplaats) was de zaag voor de vraagprijs verkocht.
@vand toch bedankt voor de tip!

mroden

Actieve deelnemer
13 feb 2013
214
69
Rotterdam Ommoord
De 10J heeft een buizenframe. De 10XC heeft een (diepgetrokken?) plaatframe. De oude 10XC heeft de geleider in 1 van de sleuven zitten (kan mss wel links én rechts). De nieuwe 10XC heeft links de schuifslede en rechts een sleuf.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.