Timmermanspotlood deel 2

leendert

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
166
3
Ik heb ook veel pennen gemaakt en daarvoor een hulpstuk gemaakt zodat ik ze in de draaibank ineen kan persen, mss een ideetje want je eigen hulpstukken maken is veel leuker

gr Leendert
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans Boersma

Hans Boersma

Actieve deelnemer
13 feb 2020
30
24
Ik heb ook veel pennen gemaakt en daarvoor een hulpstuk gemaakt zodat ik ze in de draaibank ineen kan persen, mss een ideetje want je eigen hulpstukken maken is veel leuker

gr Leendert
Dit waren mijn eerste twee pennen. Denk dat er wel een vervolg op gaat komen. Eerste heb ik ook op de draaibank, tussen de centers in elkaar geperst. Vond het bij de tweede toch 'veiliger' om het met een lijmtang te doen. Zat er ook al over te denken om eens te gaan proberen een eigen pers te maken. Mocht het zover zijn, laat ik wel eens een fotootje zien...
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Leuk gedaan. Moet ik ook nog eens maken. De bouwsets heb ik al even liggen. Ik gebruik als pers gewoon mijn draaibank en een stukje mdf.
Steeds vaker ga ik niet meer persen maar lijmen. Ik maak namelijk liever slankere modellen en dan is de wanddikte dunner. Niet alle houtsoorten waarderen het om geperst te worden. Dus even een stukje van het messing busje draaien of schuren en dan lijmen (moerborgmiddel hoog vast).
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans Boersma

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.