Timbr.app

Rayah Wauters

Nieuw lid
29 mei 2024
2
8
Sint-Truiden
www.timbr.app
Dag iedereen,

Ik ben Rayah en heb mijn weg naar dit platform gevonden, eerder op een heel organische manier. Door een zoekopdracht kwam ik hier terecht en zag ik ook dat Joris van meubelmakerij Joris.be hier reeds een bericht postte een dik jaar geleden: Timbr - (toekomstig) platform om aanbieders van massief hout te verbinden met wie ernaar op zoek is - enquête (nogmaals dank om dat te doen @jorisvh )

Ik laat via deze weg gewoon nog eens weten dat Timbr, het platform waar je lokaal geoogst hout zal op kunnen kopen en verkopen, aan het groeien is.

Ik las ook enkele opmerkingen op het eerste bericht en wil graag verduidelijken dat Timbr echt wel in functie wil werken van de markt en wil optreden als facilitator in de gehele waardeketen van hout. We zullen zelf nooit eigenaar zijn van het hout dat verhandelt wordt via Timbr, we maken de match tussen vraag en aanbod en streven naar een zo kort mogelijke logistieke keten. Ikzelf maak al meer dan 10 jaar objecten (non-functionele stukken, urnen) uit hout dat mijn man (boomverzorgingsbedrijf) me aanlevert. Timbr ben ik gestart uit liefde voor hout en de enorme appreciatie voor de bomen waaruit het voortkomt.

Momenteel zitten we in een testfase waarin enkele geselecteerde aanbieders zoals boomverzorgingsbedrijven, arboreta, bosbouwers... de kans krijgen om onze inventarisatietool te testen. Als de foutjes eruit zijn, gaan we andere aanbieders toelaten en eens die poule groot genoeg is, zetten we de poorten open voor de afnemers. Ook houdt een subsidiedossier me momenteel bezig om dit verhaal verder te kunnen uitbouwen. We laten ons tevens ook niet begrenzen door landsgrenzen; je bent immers snel in Nederland als je van Antwerpen afkomstig bent.

Dit is eerder een impulsief schrijven zonder vooruitgerekend doel, ik hoop vooral dat we onze doelen kunnen bereiken en jullie asap een werkend platform kunnen voorschotelen.

Nieuwtjes en agendapunten via inschrijving op de nieuwsbrief via www.timbr.app
Ideeën of opmerkingen? rayah.wauters@timbr.app

Fijne dag iedereen en groeten uit hartje Haspengouw,

Rayah
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.851
1.056
Leeuwarden
Wat een waardevol initiatief Rayah!

Ik hoop dat je via ons forum voldoende aanbieders en afnemers weet te interesseren voor dit project.

Nu je toch lid van het forum bent nodig ik je uit ook je bijdrage te leveren van de eigen werkstukken die je maakt, ik ben in ieder geval wel benieuwd.

Succes met je activiteiten!
Fons, Moderator
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.070
76
het is heel erg gericht op de zakelijke markt. je meld je aan en dan moet je goedgekeurd worden en dan kan je zien of het interessant is.
 

Rayah Wauters

Nieuw lid
29 mei 2024
2
8
Sint-Truiden
www.timbr.app
Je kan je nu inderdaad al aanmelden, maar dat is voornamelijk omdat we ons in deze eerste fase richten op het aanbod. En bij de aanbieders richten we ons enkel op professionelen met de grote reden dat we zoveel mogelijk willen uitsluiten dat particulieren met weinig of geen kennis van bomen, hun bomen gaan kappen uit economisch belang. De afnemers kunnen zowel particulieren als professionelen zijn. Vanaf het moment dat er voldoende hout op het platform geïnventariseerd is, stellen we Timbr open voor iedereen en wordt het dus een verkoopplatform.
 
  • Leuk
Waarderingen: mathieu

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.