Theedoos voor de vrouw

JPAJS

Post veel
18 jun 2012
1.145
112
't hoofd van Overijssel
Heel mooi geworden! In eerste instantie leek het dat de splines nauwelijks contrasteren met de wanden maar na afwerking is dat contrast er wel. Toch zou ik zelf een nog lichter houtsoort gebruikt hebben voor de splines.

De klemmen die je in het begin laat zien om het kistje te klemmen zien er inderdaad heel handig uit; het was een kadootje schrijf je maar weet je waar die vandaan komen / welke zoekterm ik kan gebruiken om zoiets te vinden? 😁
Lijstklem. https://www.google.com/search?q=lij...UowAIHHTYUCUQQ_AUoBHoECA8QBg&biw=1920&bih=978

• Leuk
Waarderingen: BoyS en MartijnEHV

BoyS

Actieve deelnemer
15 jan 2018
140
74
Limburg
Heel mooi geworden! In eerste instantie leek het dat de splines nauwelijks contrasteren met de wanden maar na afwerking is dat contrast er wel. Toch zou ik zelf een nog lichter houtsoort gebruikt hebben voor de splines.

De klemmen die je in het begin laat zien om het kistje te klemmen zien er inderdaad heel handig uit; het was een kadootje schrijf je maar weet je waar die vandaan komen / welke zoekterm ik kan gebruiken om zoiets te vinden? 😁
Ik zie dat je al geholpen bent door JPAJS 👍🏻. Ik heb ze in ieder geval hier mogen bestellen. Bessey Bandspanner BAN400 bandklem met 4 vaste spanhoeken bij GereedschapPro

• Leuk
Waarderingen: MartijnEHV

BoyS

Actieve deelnemer
15 jan 2018
140
74
Limburg
Mooie thee doos, knap gedaan!
Hoe heb je die splines uiteindelijk op dikte gekregen?
Excuus voor de late reactie. De splines waren 5mm dik en mijn zaagblad 3,2mm dik. Ik heb uiteindelijk op mijn zelfgemaakte spline cutting mal lijnen getekend en heel voorzichtig meerdere snedes gezaagd. Omdat dit niet heel erg accuraat was waren sommige groeven iets van 5,2mm i.p.v. 5mm. Dit heb ik opgelost door fijn zaagsel van het olijfhout te mengen met houtlijm en dat in de holtes te stoppen. Doordat het papje van zaagsel en houtlijm dezelfde kleur heeft als de splines zie je er uiteindelijk niet meer veel van.

mvg, Boys

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.