Teveel Tenso's of Clamex's? Maten uitwisselen / onderling verdelen, Uit China?

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Ik zag bij mijn grote vriend Alie dat de Tenso's én Clamex's voor de Zeta P2 ongeveer 3 á 4 keer zo goedkoop zijn.
(Tenso: €0,27 tegen €1,00)
(Clamex: €0,38 tegen €1,15 )
Ik heb het nu over de P14, maar Alie noemt het hier en daar P15.

1622053760593.png
Bron: 30.5US $ |100Pcs Nylon Interlock Biscuit Joiner Houtbewerking Kabinet Kast Kast Meubels Treknagel|Pins| - AliExpress

Nu weet ik natuurlijk niet of het dezelfde kwaliteit is als de originele, maar wat mij betreft is het het proberen waard. Als ze wat minder zijn kan je ze vast wel gebruiken voor de wat minder belangrijke klusjes en doet het ook wat minder pijn 😁

Wie doet er met me mee? Omgeving Utrecht west.

Ter info:
Dit topic is een broertje van deze twee topics:


Én




.
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: ZotVanHout

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
goeie vondst
ik kan niet ontkennen dat een werkstuk mij soms aan clamex'en even veel kost als het hout
als de kwaliteit die van lamello benadert, dan is dat het bewijs dat ze hun eigen markt verknoeid hebben door de prijs zo hoog te zetten
dat ze het P15 ipv P14 noemen, is raar
de '14' staat voor de hoogte
als die P15 echt 15 hoog is . . .
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Ik ben niet zo fan van Alie met dit soort dingen
Dit is nu precies het kopiegedrag uit China dat de baan heeft gekost van vele arbeiders in Europa maar ook innovatie de nek om draait. Want waar Lamello tonnen en misschien wel miljoenen investeert in het ontwikkelen van nieuwe innovatieve producten, koopt die koekenbakker in China 1 doosje van dat spul, en jat het design.

En daar zit dus (voor een deel, want er tellen nog vele andere factoren mee die het verschil in prijs veroorzaken) het prijsverschil tussen een echte en een Chinese Clamex.

Dus ja, goed voor je portemonnee. Slecht voor de ontwikkeling van dergelijke nieuwe slimme producten door Westerse fabrikanten.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Voor NL: pas op met die portemonnee want je krijgt nu die BTW heffing op alle import uit China, en als je dus pech hebt kun je ook kosten voor de inklaarder die meestal tussen de 10 en 15 euro liggen.
 

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.373
830
69
Veldhoven
Voor NL: pas op met die portemonnee want je krijgt nu die BTW heffing op alle import uit China, en als je dus pech hebt kun je ook kosten voor de inklaarder die meestal tussen de 10 en 15 euro liggen.
Daar hebben de Chinezen al op geanticipeerd door eigen magazijnen op te richten binnen Europa.
En de btw-heffingen waren pas voor goederen vanaf €20,00 als ik me niet vergis!
 
  • Leuk
Waarderingen: RHK

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Per 1 juli a.s. veranderen de BTW-regels in heel de EU voor pakketten die van daarbuiten komen. Nu is er nog de belastingvrije drempel van 22 euro, pakketten die na 1-7-2021 bij de douane aankomen zijn ook voor kleine bestellingen BTW-plichtig (en boven de 150 nog steeds invoerrechten). En de vervoerder (postNL in het geval van Ali) doet de aangifte en rekent daar zo'n 15 euro voor. Dus een bestelling van 1 euro wordt straks 1,21 (op zich geen probleem) maar als PostNL er 15 euro administratiekosten per pakketje bij gaat rekenen wordt het wel erg duur...
Er zal een uitzondering komen voor shops buiten de EU die zelf de aangifte al doen. Axmister is daar een voorbeeld van, die doet de BTW-afdracht nu al zelf aan de NL-douane. Ali zal dit waarschijnlijk ook wel gaan doen (anders raken ze wel erg veel klanten kwijt), maar er is verder nog nergens info te vinden hoe/wat/wanneer. Ook op de site van de belastingdienst/douane blijft het verrassend stil over de nieuwe regelgeving.
En er zijn al wel wat magazijnen binnen de EU, maar de meeste producten die je bij de chineese vrienden bestelt komen nog uit Azie omdat ze nog niet zo ver zijn.
Zie ook dit topic over import uit de UK.
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
geschatte levering 17 juni
graag kennen we jullie ervaringen
alvast dank !
Waarom doe je niet mee? Dan deel je mee in het risico, maar wordt het wel aantrekkelijker voor de anderen om mee te doen. Bovendien kan je de passingen dan zelf beoordelen.


Edit:
Dus fijn als er meer mensen willen delen in de 1e Alie inkoop.
Aanvankelijk gaat het om de aanschaf van de Tenso P14 en de Clamex P14 (15).

Op dit moment zijn we met z'n tweeën. Één of twee mensen er nog bij zou al mooi zijn.
 
Laatst bewerkt:

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.120
1.942
Klein-Brabant, Vlaanderen
Waarom doe je niet mee? Dan deel je mee in het risico, maar wordt het wel aantrekkelijker voor de anderen om mee te doen. Bovendien kan je de passingen dan zelf beoordelen.
berekende risico's neem ik regelmatig
ieder zijn vrijheid, maar het verraste mij dat @Tympy jou hierover een pb stuurde, en de discussie niet 'in de groep' liet
persoonlijk zie ik het nut van de tenso niet in, omdat ik het werkstuk hoofdzakelijk vooraf wil kunnen monteren, demonteren + ter plaatse weer monteren
de tenso - denk ik toch - is vooral bedoeld om te lijmen, maar daar mis ik de trekkracht van de clamex
dus, mocht ik lijmen, dan zou ik toch nog voor de clamex gaan, onder voorwaarde dat de gaatjes van 6 mm niet storen
je kan van mij een bijdrage van 25 € krijgen, zonder dat ik iets (1 clamex) hoef te ontvangen
(ik heb net 1.000 clamex'en gekocht 🤣 )
laat mij/ons jouw ervaring weten
ja, ook ik worstel met dat gevoelen dat europa zich in china aan het doodkopen is :unsure:
 

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Op dit moment zijn we dan met z'n drieën.
Het is van ZotVanHout heel genereus om het op deze manier te doen, maar dan zou ik me zeer bezwaard voelen als ik je jouw portie niet zou toezenden. Als het zover is zal ik je om je telefoonnr en (post)adres vragen en je een tikkie sturen.

Nog meer liefhebbers voor dit aankoopexperiment?
 

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
berekende risico's neem ik regelmatig
ieder zijn vrijheid, maar het verraste mij dat @Tympy jou hierover een pb stuurde, en de discussie niet 'in de groep' liet
De pb ging meer over afstemming hoe we het kunnen regelen, niet over discussie van kwaliteit want die weten we nog niet :). En het ging al helemaal niet over de discussie of het moreel verantwoord is om dingen rechtstreeks uit China te bestellen :ROFLMAO:

Maar we komen er zeker op terug!
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.535
254
Tweede poging...:

Én wéér een topic om zeep geholpen...

Keer op keer als het woordje China oid in een topic voorkomt vinden er altijd weer een aantal mensen het nodig om dan maar weer eens het topic te bevuilen met een morele discussie over de gang van zaken in China en dat Nederland ten onder gaat. Ook het telkens maar weer herhalen van waarschuwingen over extra kosten als je iets uit China haalt maakt zo'n topic telkens weer onleesbaar.

Kan een moderator dit topic opschonen door berichten #4, 5, 6, 7, 8 en 17 te verwijderen?

De "morele en extra kosten" discussie kan gevoerd worden in het kantinegedeelte van dit forum. (Zelf even een topic openen daarvoor als je het zo belangrijk vindt).

Edit:
Gaarne ook #18 en #19 verwijderen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.