Test voor de vormgeving.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Ik heb een paar pennen gedraaid en een vulpotlood. Wat vinden jullie van het model? Vorm, zeg het maar.
blauw elflorin.jpg
Mooi blauw is niet lelijk. Al denk ik dat de tekening van het kunststof bij een dikkere pen beter tot zijn recht komt.
pen wenge.jpg

Deze is gemaakt van wenge.
pen wenge geborsteld..jpg
Deze pen is ook van wenge maar dan geborsteld. Ja je kan zien dat ik er zin in had. Nu zie je ook nog de tube.:mad:
pen honeycomb wit.jpg
Hoewel het zelfde model is dit een vulpotlood. Aluminium honeycomb in witte epoxy gegoten.
Het nadeel van dit materiaal is dat het kan uitbreken. Bij deze ging alle voorspoedig, of toch niet?
Er zijn twee hele kleine stukjes uitgebroken uit beide eindes. Boven zit het achter de clip onder is het nauwelijks zichtbaar.
De Wenge pennen zijn nog niet afgewerkt. De geborstelde draaien we overnieuw de ander moeten nog een kleine aanpassing krijgen.
Mijn centers stonden niet geheel zuiver tegenoverelkaar. Ja bij de laatste is het waarschijnlijk goed maar ik het diverse keren met het 2x2mc
hulpstuk de centers uitgelijnd.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Wellicht is het gezichtsbedrog - maar het lijkt alsof de barrels (hout) bij de overgang naar het metaal van de 'punt' (het schrijfeind) iets dunner zijn dan het metalen onderdeel. Persoonlijk heb ik bij zo'n overgang (waar je sowieso van dik naar steeds dunner gaat) de barrel een iets dikker dan het aansluitende onderdeel.

Afgezien daarvan (en nogmaals, wellicht gewoon gezichtsbedrog), vind ik de vorm goed gekozen.
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Ik vind het mooie pennen geworden Wim. Welk model betreft het en van wie?
Vwb de opmerking van Henk; ik maak vaker de barrel iets groter dan de metalen punt en draai er een facetrandje aan. Tegenwoordig werk ik alle pennen af met lijnzaadolie en CA. Ik begrijp de reactie op elkaar niet, maar daar kan Henk misschien op antwoorden. Ik breng 5-6 lagen aan en gebruik daarna de set micromesh pad om nat te schuren/polijsten tot korrel 12000. Daarna nog een keer met polijstpasta. Het hele proces is binnen 5 minuten klaar.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Wellicht is het gezichtsbedrog - maar het lijkt alsof de barrels (hout) bij de overgang naar het metaal van de 'punt' (het schrijfeind) iets dunner zijn dan het metalen onderdeel. Persoonlijk heb ik bij zo'n overgang (waar je sowieso van dik naar steeds dunner gaat) de barrel een iets dikker dan het aansluitende onderdeel.

Afgezien daarvan (en nogmaals, wellicht gewoon gezichtsbedrog), vind ik de vorm goed gekozen.
Henk er zijn er drie ovaal bij de onderzijde. Het witte potlood is wel mooi aangesloten. De blauwe is te dun.
De gladde wenge is op een plek is dikker maar dat werk ik wel weg.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.671
2.554
Gaanderen
Ik vind het mooie pennen geworden Wim. Welk model betreft het en van wie?
Vwb de opmerking van Henk; ik maak vaker de barrel iets groter dan de metalen punt en draai er een facetrandje aan. Tegenwoordig werk ik alle pennen af met lijnzaadolie en CA. Ik begrijp de reactie op elkaar niet, maar daar kan Henk misschien op antwoorden. Ik breng 5-6 lagen aan en gebruik daarna de set micromesh pad om nat te schuren/polijsten tot korrel 12000. Daarna nog een keer met polijstpasta. Het hele proces is binnen 5 minuten klaar.
Model berlin van gerard liebensteiner. Ik ga ze niet meer met ca lijm afwerken maar denk ze te gaan spuiten met lak. Ik ben vaak te royaal met de ca lijm. Dan moet ik weer schuren. Ja schuur je weer wat te veel en alles weer overnieuw. Dan heb ik toch twijfels over het gebruik van de activator. Niet dat ie niet werkt maar wat doet dit met de ca op de lange termijn? Zonder de activator moet ik geruime tijd wachten tussen de lagen. Ja de eerste 4 gaan wel snel maar daarna moet ik wel wachten tussen de lagen. Het kan natuurlijk dat ik te ruim aanbreng maar als je er echt te veel op doet dan slingert het er vanaf.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.