Terugslagklep compressor hyundai

Stijn52

Actieve deelnemer
10 dec 2020
67
17
Herzele
Gisteren compressor uitgepakt en gezien dat er stukje ontbreekt. Het oranje stukje van het overdrukventiel ontbreekt. Kan ik dat ventiel ook gebruiken(enkel test om te zien of het werkt) door daar met een tang aan te trekken?
Bij hbm zeggen ze dat er een ander type is gemonteerd dan op de foto.
Toevallig iemand die onlangs de 24l Hyundai stille compressor kocht en eens wil kijken of het bij hem ook zo is
 

Bijlagen

  • IMG_20210805_214148.jpg
    IMG_20210805_214148.jpg
    71,3 KB · Weergaven: 45
  • IMG_20210805_220200.jpg
    IMG_20210805_220200.jpg
    46,8 KB · Weergaven: 44

JuulvH

Actieve deelnemer
14 okt 2016
291
62
Dit lijkt wel een heel ander ventiel, in mijn ogen ontbreekt er niets maar is er inderdaad voor een ander type gekozen. Werkt deze niet door een pinnetje in het gaatje te drukken ofzo? Of misschien is deze niet handmatig te bedienen en moet je er maar gewoon vanaf blijven, zo’n ding zou open moeten gaan op een bepaalde druk dus of hij afblaast als jij er aan trekt of iets indrukt zegt nog niks over de juiste werking ervan.
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
2.162
921
Omgeving Leiden
Indertijd had ik een kleine Stanley compressor waar ook zo'n oranje overdrukventiel op zat.
Ook aan gezeten en op een gegeven moment lekte die, kreeg hem niet meer dicht.
Compressor zat in de garantieperiode dus het hele ding teruggestuurd.
Ik zou er vanaf blijven :)

Edit:
Verkeerd gelezen. Jouw compressor heeft juist geen oranje overdrukventiel.
Toch gewoon van afblijven is mijn advies:)
 
  • Haha
Waarderingen: Stijn52

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.