tekoop gevraagd: lintzaag

Grant837

Actieve deelnemer
31 mrt 2019
164
48
Eindhoven
Het is tijd om een lintzaag te kopen.

Ik ben een serieuze amateur. Omdat ik me wil uiteindelijk op het gebruik van korte, geoogste boomstammen of op het opnieuw redden van hergebruikt hout, heb ik een zaag nodig die heel precies 're-sawen' kan.

Maar ik heb een kleine werkplaats - 6x3m en dus moet het apparaat een beetje gemakkelijk te verplaatsen zijn. mijn voorkeuren zijn de Record Power Sabre 350, Laguna BS14 en de Hammer N2-35. Ik denk dat deze allemaal een 19mm verstekspoor hebben, wat ook een vereiste is.

Als iemand een van deze, of iets dergelijks, te bieden heeft, zou ik het graag verder bespreken.

Bedankt!
 
  • Leuk
Waarderingen: RHK

Wim1965

Actieve deelnemer
23 apr 2017
311
51
Dalfsen.
Ik heb ook geen idee, het enige wat ik bedenken kan is een gleuf van 19mm in het tafelblad waar een verstekgeleider doorheen kan schuiven.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Inderdaad, 25cm diameter, 30-50cm in lengte.
Als je dit normaal wilt zagen zijn deze zagen aan de lichte kant.
Met de Hammer gaat dit zelfs helemaal niet, omdat de doorlaat onvoldoende is.
Je moet ongeveer tellen dat de normale zaagdiameter ca 2/3 van de max doorlaat is.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet af en toe hout kunt zagen op de max. Doorlaat.
Ik heb op de bs400 ook diameters van 30cm gezaagd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Grant837

Grant837

Actieve deelnemer
31 mrt 2019
164
48
Eindhoven
Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik debatteer nu tussen een gebruikte BS400 en de Sabre350.

De snedediepte is slechts 2,5 cm verschil. Het vermogen is 400w verschil, wat af en toe een probleem kan zijn, maar niet vaak genoeg om een beslissende factor te zijn.

De meeste comments impliceren dat de BS400 plat en recht kan "herzagen", dus daar maak ik me minder zorgen over, tenzij iemand me anders kan vertellen.