Teak tuinmeubels schoonmaken

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Hoi allemaal,

Onze teak tuintafel en zitbank worden elk jaar onder handen genomen door ze schoon te maken met een harde borstel en HG hardhout krachtreiniger en ontgrijzer.
Waren elk jaar wel tevreden van het resultaat, maar toch bleven er altijd meer en meer zwarte spikkels en strepen achter, schimmel veronderstel ik? Heeft iemand van jullie een idee of we die nog kunnen weg krijgen en hoe?

20200415_183708.jpg20200415_183659.jpg
 

wimpie

Actieve deelnemer
29 sep 2015
290
110
ga dit draadje volgen

hier wel tevreden met natuurvriendelijke producten die we kopen bij plaatselijke Horta; producten op basis van enzymen en bacteriën
wel geleerd dat je die producten niet mag laten bevriezen door bv een winter in een tuinhuis te laten staan

groeten
Wim
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Schuren is natuurlijk een optie, maar zoals je op de foto kan zien wordt dit een gans werk voor ons type tafel en bank. Ik heb natuurlijk al een stukje geprobeerd, maar de zwarte aanslag zit in de groeven en nerven van het hout waardoor je wel heel veel zou moeten wegschuren.

hier wel tevreden met natuurvriendelijke producten die we kopen bij plaatselijke Horta; producten op basis van enzymen en bacteriën
Heb je een voorbeeld van deze producten aub?
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.166
351
Etten-Leur
Ik gebruik de tuinmeubelborstel van Alto op de HD reiniger. En de breed verdelende sproeikop van Alto.

Groene zeep en borstel of alternatieven zijn mij te arbeidsintensief. Vergrijzen hoort erbij zeg ik maar.

Wij hebben geen hoezen voor de winteropslag maar dat zou nog een optie zijn..
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Ik gebruik de tuinmeubelborstel van Alto op de HD reiniger. En de breed verdelende sproeikop van Alto.

Groene zeep en borstel of alternatieven zijn mij te arbeidsintensief. Vergrijzen hoort erbij zeg ik maar.

Wij hebben geen hoezen voor de winteropslag maar dat zou nog een optie zijn..

Ik heb net alle groene aanslag op de boeiboorden verwijderd met een mengsel van schoonmaakazijn en (veel) universol. Met een keukenspons ging het als een speer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.