Teak tafel renovatie; afwerking kiezen. ideeën gevraagd

skoren

Actieve deelnemer
17 jul 2012
65
23
Utrecht
Ik ben een tafel aan het renoveren. Vond m op marktplaats, als 'zware eettafel'.
Het bleek een prachtige teak tafel, die door onverlaten zwart is geschilderd 🙄😊
Nu ik na 2 dagen schuren en krabben bijna klaar ben met verflagen verwijderen, wordt t tijd na te denken over de afwerking.
Qua uiterlijk wil ik m zo laten. Poten blijven zwart, en het blad min of meer in de huidige staat. Ga alleen nog de 'krulletjes' van de schuurmachine wegwerken.
ik heb 2 vragen; welk middel raad je aan als afwerking?
Ik neig zelf erg naar Osmo hardwax
en hoe vul ik t kiertje op foto 1 het beste?

dank voor jullie suggesties alvast!
 

Bijlagen

  • 20220524_113905.jpg
    20220524_113905.jpg
    145,9 KB · Weergaven: 35
  • 20220524_113744.jpg
    20220524_113744.jpg
    139,1 KB · Weergaven: 36
  • 20220524_112001.jpg
    20220524_112001.jpg
    141,5 KB · Weergaven: 35

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.672
2.559
Gaanderen
Kijk voor het kiertje even hier Producten. Die staafjes zijn bij andere ook los te koop. Doe je in je lijmpistool (even kijken of die de maat heeft) en in de schone kier. Meteen erin drukken met een stuk plat alu Staal zal het ook wel doen. En direct afsteken/schuren etc. Het spul moet luchtdicht bewaard blijven anders krijg je er bellen in (iets met vocht denk ik) dat krijg je wel weer goed door een paar keer te vullen maar voor een prof is dat niets. Ik heb hier wel zwart liggen maar ik zag gisteren dat die uit het zakje lagen en dat al voor lange tijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Henk H

skoren

Actieve deelnemer
17 jul 2012
65
23
Utrecht
Kijk voor het kiertje even hier Producten. Die staafjes zijn bij andere ook los te koop. Doe je in je lijmpistool (even kijken of die de maat heeft) en in de schone kier. Meteen erin drukken met een stuk plat alu Staal zal het ook wel doen. En direct afsteken/schuren etc. Het spul moet luchtdicht bewaard blijven anders krijg je er bellen in (iets met vocht denk ik) dat krijg je wel weer goed door een paar keer te vullen maar voor een prof is dat niets. Ik heb hier wel zwart liggen maar ik zag gisteren dat die uit het zakje lagen en dat al voor lange tijd.
Dank! Deze kende ik niet. Ga het bestellen en zal het eerst eens proberen op een reststukje
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.