TE KOOP Robland X31 combinatiemachine

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zjeeraar

Actieve deelnemer
5 dec 2013
117
25
Omdat ik nu de ruimte heb voor losse machines mag mijn Robland X31 combinatiemachine naar een nieuwe eigenaar. Het zou leuk zijn als ik er iemand van dit mooie forum blij mee kan maken. Het is niet de allermooiste machine maar alles werkt zoals het hoort en is voor zover ik weet compleet.

Met drie motoren (400V) heeft deze machine de volgende functies:
- vlakbank
- vandiktebank
- zaag met roltafel
- freesmachine (as van 30mm)
- langgatboor (en tafel)

De tafels zijn netjes en de vandiktebank is goed te verstellen. De messen zijn nog scherp en er zit een extra set messen bij (die moeten nog wel geslepen worden). minpunt is dat de verbinding voor afzuigslang is gebarsten. Ik heb daar zelf geen last van gehad maar deze is nog wel nieuw te koop eventueel. Een setje magnetische afstellers voor de messen zitten bij de machine.
Bij de zaag (instelbaar van 90 tot 45 graden) heb ik een schulp en een afkort zaagblad (Ecotools professional), een langsgeleider, verstekgeleider en een dwarsgeleider met klem op de roltafel. De lagers van de roltafel zijn zeer recent vervangen.
De frees draait goed op twee verschillende snelheden. De frees geleiders en afzuiging zitten er uiteraard ook bij.
De langgatboor heb ik nooit gebruikt maar de boorkop zit erop en de tafel zit er los bij (met 2 bouten te monteren)

De machine staat op een eigenbouw onderstel zodat hij gemakkelijk te verplaatsen is. De originele handleiding heb ik er ook nog bij.

Voor een forumprijs van EUR 2200,- is deze machine af te halen in Barneveld. Ik heb een takel in de schuur waarmee ik hem gemakkelijk op een aanhanger kan zetten.

20221011_214200.jpg20221011_214057.jpg

20221011_213408.jpg20221011_214115.jpg

20221011_214108.jpg20221011_213708.jpg

20221011_214038.jpg20221011_213417.jpg20221011_214154.jpg
 

Bijlagen

  • 20221011_214222.jpg
    20221011_214222.jpg
    166,8 KB · Weergaven: 20
  • Leuk
Waarderingen: Hkuit

Hkuit

Actieve deelnemer
6 dec 2017
188
24
Sint-Michielsgestel
Omdat ik nu de ruimte heb voor losse machines mag mijn Robland X31 combinatiemachine naar een nieuwe eigenaar. Het zou leuk zijn als ik er iemand van dit mooie forum blij mee kan maken. Het is niet de allermooiste machine maar alles werkt zoals het hoort en is voor zover ik weet compleet.

Met drie motoren (400V) heeft deze machine de volgende functies:
- vlakbank
- vandiktebank
- zaag met roltafel
- freesmachine (as van 30mm)
- langgatboor (en tafel)

De tafels zijn netjes en de vandiktebank is goed te verstellen. De messen zijn nog scherp en er zit een extra set messen bij (die moeten nog wel geslepen worden). minpunt is dat de verbinding voor afzuigslang is gebarsten. Ik heb daar zelf geen last van gehad maar deze is nog wel nieuw te koop eventueel. Een setje magnetische afstellers voor de messen zitten bij de machine.
Bij de zaag (instelbaar van 90 tot 45 graden) heb ik een schulp en een afkort zaagblad (Ecotools professional), een langsgeleider, verstekgeleider en een dwarsgeleider met klem op de roltafel. De lagers van de roltafel zijn zeer recent vervangen.
De frees draait goed op twee verschillende snelheden. De frees geleiders en afzuiging zitten er uiteraard ook bij.
De langgatboor heb ik nooit gebruikt maar de boorkop zit erop en de tafel zit er los bij (met 2 bouten te monteren)

De machine staat op een eigenbouw onderstel zodat hij gemakkelijk te verplaatsen is. De originele handleiding heb ik er ook nog bij.

Voor een forumprijs van EUR 2200,- is deze machine af te halen in Barneveld. Ik heb een takel in de schuur waarmee ik hem gemakkelijk op een aanhanger kan zetten.

Bekijk bijlage 124453Bekijk bijlage 124450

Bekijk bijlage 124449Bekijk bijlage 124454

Bekijk bijlage 124455Bekijk bijlage 124458

Bekijk bijlage 124457Bekijk bijlage 124460Bekijk bijlage 124461
Ik vind het een interessant apparaat, maar is die forumprijs zo scherp? Ik zie eerdere X31’s die verkocht werden hier voor iets hogere prijzen, maar dat waren veel nieuwere exemplaren. Deze is van bouwjaar 198… (zie foto).
 

Zjeeraar

Actieve deelnemer
5 dec 2013
117
25
Ik vind het een interessant apparaat, maar is die forumprijs zo scherp? Ik zie eerdere X31’s die verkocht werden hier voor iets hogere prijzen, maar dat waren veel nieuwere exemplaren. Deze is van bouwjaar 198… (zie foto).
Bedankt voor je reactie. Ik heb vergeleken met wat er op marktplaats te koop staat en naar wat er de afgelopen jaren op ons forum voorbij is gekomen en had het idee dat dit een passende prijs was. Ik zal nog eens verder kijken naar vergelijkende prijzen en sta uiteraard open voor een goed bod!
 
  • Leuk
Waarderingen: Hkuit

Zjeeraar

Actieve deelnemer
5 dec 2013
117
25
Verkocht via marktplaats dus hier mag een slotje op. De koper heeft met een lange rei de tafels allemaal gecontroleerd en gelukkig waren die na 40 jaar nog steeds in orde...
 
  • Leuk
Waarderingen: franksken
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.