Te koop: Oneida Dust Deputy compleet met opvangbak en aansluitstukken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clemens.K

Actieve deelnemer
26 dec 2016
56
17
Boxtel
De Oneida Dust Deputy cycloon van doorschijnend kunststof vangt 99% van het zaagsel en stof op. Je stofzuigerzak wordt nooit meer vol, is mijn ervaring. Er verzamelt zich alleen nog fijn stof in de stofzuiger. Zet de stofzuiger wel buiten je werkplaats, of gebruik een goede stofzak en filter, want die resterende 1% fijnstof is niet bepaald gezond. Ik heb deze gebruikt met een oude Kärcher op het zoldertje boven de garage, tot de koolborstels op waren.

Ik doe deze cycloon weg omdat ik een groter model met een zware ventilator heb geïnstalleerd. Voor de zaagtafel en diverse handgereedschappen o.i.d. werkt dit kleine model prima, maar voor het vangen van schuurstof bij een houtdraaibank heb je veel meer luchtverplaatsing nodig.

Ik heb de cylcoon gemonteerd op een opvang ton. Zelf gemaakte aansluitstukken beschikbaar naar een Kärcher stofzuigerslang en naar 50 mm pvc buis. De Festool slang past er zo op, zie foto’s. Of maak je eigen adaptors met de zelf gedraaide mallen, pvc buis en een föhn.

De stofzuigerslangen horen er niet bij.

Vraagprijs € 50, bieden mag vanaf € 35.
Conditie: zo goed als nieuw.
Graag ophalen in Boxtel (Noord-Brabant).

Deze advertentie staat ook op Marktplaats.
 

Bijlagen

  • IMG_7836.JPG
    IMG_7836.JPG
    60,4 KB · Weergaven: 43
  • IMG_7838.JPG
    IMG_7838.JPG
    107 KB · Weergaven: 40
  • IMG_7839.JPG
    IMG_7839.JPG
    134,7 KB · Weergaven: 42
  • IMG_7840.JPG
    IMG_7840.JPG
    96,7 KB · Weergaven: 42
  • IMG_7841.JPG
    IMG_7841.JPG
    130,9 KB · Weergaven: 42
  • IMG_7842.JPG
    IMG_7842.JPG
    148,8 KB · Weergaven: 45
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.