Te koop; Nieuwe Bosch gkt55 invalzaag incl accessoires

Brrod

Actieve deelnemer
12 feb 2019
46
1
Als nieuwe; GKT 55 GCE Invalcirkelzaag
Incl extra accessoires,

Zeer weinig gebruikt en reeds aangeschaft. Wegens beperkingen stap ik over naar Festool.

2 stuks. Geleiderail FSN 1600
1 stuks. koppelstuk FFSN
1 stuks. draagtas
1 stuks. HM cirkelzaagblad 165x20 48WS
1 stuks. binnenzeskantsleutel
1 stuks. L-BOXX
2 stuks. FSN KZW geleiderails klemmen
2 stuks. FSN RS Kickback Stop
1 stuks. WAN verstekgeleider
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Deze zaag is toch zo ongeveer dezelfde als de Mafell en wordt ook door Mafell gemaakt? Daar zijn de eigenaars over het algemeen zeer tevreden over, een top zaag!

jaap
Welke beperkingen? Enige die ik kan noemen (heb de MT55) is dat hij op de originele rail niet lekker met benchdogs/MFT werkt.
 

Brrod

Actieve deelnemer
12 feb 2019
46
1
Ik wil heb dus graag gaan gebruiken op een mft tafel. Ik kan alleen geen goede accessoires ervoor vinden! Ik wil er meer uithalen en veel preciezer mee kunnen werken. Wellicht heb je tips want voor de zaag hoef ik hem niet weg te doen
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.045
1.674
Terkaple
www.woodworking.nl
A ha, dan is het grootste probleem de geleide rail denk ik. Die van Bosch/Mafell koppelen wat beter, maar met die van Festool kun je er wat handige dingetjes aan vastmaken. Je Bosch past overigens ook prima op een Festool rail...

Er is al eerder geschreven over deze zagen, misschien interessant voor je Bosch GKT55GCE vs Mafell MT55CC

jaap
 

Brrod

Actieve deelnemer
12 feb 2019
46
1
A ha, dan is het grootste probleem de geleide rail denk ik. Die van Bosch/Mafell koppelen wat beter, maar met die van Festool kun je er wat handige dingetjes aan vastmaken. Je Bosch past overigens ook prima op een Festool rail...

Er is al eerder geschreven over deze zagen, misschien interessant voor je Bosch GKT55GCE vs Mafell MT55CC

jaap
Je advies zou zijn een rail van Festool?
Ik meende dat de zaag niet lekker loopt op een Festool rail?
 
7 mrt 2015
1.080
336
P'beek
Inderdaad, gewoon de insert uit de zool halen en de bredere festool rail gebruiken. Let op dat je bench dogs niet te ver boven de rail uitsteken, kans bestaat dat je alsnog met de motorbehuizing tegen de benchdogs aan komt.

Als je de originele MFT gebruikt met originele rail en bevestiging is het geen probleem.
Wel weer opletten voor zaagsneden onder een hoek (draaipunt verplaatst) en diepte-instelling (2mm verschil door dikteverschil in rails festool / bosch)

Oja, wat ook nog kan is gewoon een “spacer” tussen je bench-dogs en rail zetten, zeg een 9mm strook multiplex of iets “harders”, alle problemen de wereld uit.
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.062
407
Gewoon Festool rail kopen.

Of op mijn manier (einde van het draadje): Een eenvoudige MFT

Ik gebruik in plaats van benchdogs een houten plaat waar ik op zaag, met een t-track als aanslag. Samen met de houders voor de rail kan ik het perfect haaks instellen en zagen. De plaat zet ik dan wel weer met benchdogs vast. Op die manier blijft je MFT ook mooi en gaat veel langer mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brrod

hansth

Actieve deelnemer
10 nov 2019
244
106
Noardeast-Fryslân
Half on-topic:
Kijk, dit vind ik nou het mooie van dit forum: geen snel (te laag) bod, maar goede tips waardoor verkoop wellicht helemaal niet meer nodig is en aanbieder weer kan genieten van een fijn stuk gereedschap.(y)(y)
 
  • Leuk
Waarderingen: 3xtr3m3

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Idd, zalig draadje m.b.t. de waarde van dit forum.

Nu zou ik wel niet de Festool rails hebben aangeraden maar wel die van Makita of die van het hier vaak bejubelde Youtool, wegens net even goed en een stuk goedkoper.

Koop er wel gene van 140cm. Dat is te kort om plaatmateriaal van 244x122 te 'crosscutten'. Makita heeft nu 150cm rails heb ik gezien (en dat is heus geen toeval) - Bosch zat sowieso al op 160cm, maar bon, die zijn inderdaad niet compatibel met MFT-gedoe.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.