Te koop: Mafell KSS80Ec/370 afkortzaag met extra’s

GrowUp

Nieuw lid
31 okt 2012
7
0
Antwerpen
IMG_0413.jpeg

Hallo iedereen,

Ik verkoop m’n zo goed als nieuwe Mafell KSS80Ec/370. De set is voorzien van een aantal extra zaagbladen en een parallelaanslag voor smalle werkstukken.

De rede van verkoop is dat ik hem de komende jaren niet nodig zal hebben en van zin ben een tijdje over te schakelen op batterijgereedschap (betere mobiliteit). Het zou jammer zijn om deze krachtpatser al die tijd gewoon in de kast te laten liggen.

De set bestaat uit:

- KSS80Ec cirkelzaagmachine
- 370mm opschuifbare geleider
- Standaard parallelaanslag
- Parallelaanslag voor smalle werkstukken (kan tot onder de zool geschoven worden)
- Standaard universeel zaagblad (24 tanden)
- Zaagblad om te schulpen (12 tanden)
- Zaagblad voor fijne zaagsnedes (56 tanden)

Technische gegevens:

- Zaagdiepte: 0 - 82 mm
- Zaagdiepte bij 45°: 0 - 55,5 mm
- Zaagdiepte bij 60°: 0 - 38,5 mm
- Verstekbereik: 0° - 60°
- Toerental onbelast: 2250 - 4400 1/min
- Opgenomen vermogen: 2300 W
- Gewicht met liniaal: 8,3 kg
- Universele motor: 230 V / 50 Hz

Aangezien hij zo goed als nieuw is, vraag ik er €850 voor. De hele set is aangekocht bij Gereedschappro.nl voor €1400. Iemand die deze machine op het oog had, kan een mooie deal doen imo.

De machine kan opgehaald worden in Wilrijk (Antwerpen).

Bij interesse hoor ik het graag!

Groeten,
Grow Up


Hieronder nog een aantal foto’s:


IMG_0414.jpegIMG_0415.jpegIMG_0416.jpegIMG_0417.jpegIMG_0418.jpegIMG_0419.jpeg
 

Bijlagen

  • IMG_0470.jpeg
    IMG_0470.jpeg
    78,6 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:

GrowUp

Nieuw lid
31 okt 2012
7
0
Antwerpen
De KSS80Ec is in de eerste plaats een stevige cirkelzaag die bedoeld is voor het afkorten en schulpen (bvb. bij het uitsmetten). Dit kan zowel uit de hand als met de bijgeleverde geleider of een gewone Mafell geleidelineaal. Hij is ook voorzien van een ingenieus diepte-instellingsmechanisme, wat hem geschikt maakt voor inval-toepassingen, maar de echte invalzaag van Mafell is de MT55cc. Het Youtube-filmpje geeft een mooi overzicht van de toepassingen.

GrowUp
 

CCN 74

Actieve deelnemer
29 okt 2017
213
0
Utrecht
jij gebruikt die als afkortzaag, maar eigenlijk is het een invalzaag ?
dus die kan op een langere geleider gezet worden ?
Hè zot, dit is de grote broer van. Net als bij festool de ts 75, hij kan als inval zaag gebruikt worden maar is is niet zo prettig werken als de ts 55. Volgens mij ( en dat is waar ik hem voor gebruik)een zaag ontwikkeld voor afkorten van dik balk hout op de werkplek. De korte geleider kan in verschillende schuinte worden gezet.
Mvg Cees.
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.255
303
Heelsum
Wat een beest is dat he... ik heb sinds kort de Accu Mafell KSS40..... heel andere machine voor afkorten uit de hand met vloerinleggen etc. Superlicht machinetje maar wel lekker 400mm massief aankunnen. Dit is de grote broer voor in de werkplaats. Met de 770mm afkortliniaal eronder ben je helemaal lekker klaar en kun je bijna alles doen aan afkortwerk wat je maar kunt bedenken. Eigenlijk is dit een mobiele Kapex.... die ook nog op de liniaal als cirkelzaag gebruikt kan worden met 82mm zaagdiepte.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.