[Te koop]Hegner Multicut 1 met vingerscherming en noodknop

Status
Niet open voor verdere reacties.

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.134
969
Te koop:

In het verleden heb ik 3 Hegner Multicut's gekocht. Ik wilde er 1 ter vervanging van mijn Huvema figuurzaag. De andere 2 heb ik vorig jaar gekocht, maar nu mag de laatste ook weg. De reden is simpel: ik gebruik deze niet.

Het gaat om een volledig schoongemaakte Hegner Multicut 1. Deze zaag is een Hegner en werkt dan ook zoals je ervan mag verwachten: soepel, stil en zonder trillingen. Deze figuurzagen zijn een klasse apart. De zaag die ik aanbied is ook voorzien van de optionele vingerbescherming en noodstop/nullastschakelaar. Dat geeft niet alleen extra veiligheid, maar is ook verplicht voor professioneel gebruik of voor gebruik in scholen. Ook de zaagklemmen en bijbehorende sleutel zitten er bij.

De machine is nagelopen en helemaal schoongemaakt: al het stof eruitgehaald, alles gesmeerd, kabels nagelopen, de blaasbalg is in orde, etc.. Dat betekent dat de machine als een zonnetje loopt en dat de tafel helemaal schoon is en vrij van grote krassen. Het is daarmee een kwestie van inpluggen en direct gebruiken. Het enige dat niet 100% is, is de slang voor het blazen. Daar zit een knikje in, waardoor deze wat minder blaast. De slang kan eenvoudig vervangen worden.

De huidige nieuwprijzen is:
• Hegner Multicut 1 €489
• Vingerbescherming €112
• Noodstop €130

Totaal €796. Mijn vraagprijs is €375 en daarmee ongeveer de helft van de nieuwprijs.

Specificaties:
• Motor: 100 Watt / 230 Volt
• Toerental: 1.400 wentelingen/min.
• Snelspaninrichting: Nee
• Slaglengte: 12 en 18 mm
• Uitlading: 365 mm
• Zaaghoogte: 50 mm
• Zaagtafel (lxb): 435 x 230 mm, aluminium
• Zaagtafel kantelbaar: 45 graden
• Gewicht: 16 kg

Max. zaagdikte:
• zachthout: 50 mm
• hardhout: 40 mm
• aluminium: 6 mm

Let op: veel aanbieders van nieuwe Hegners tonen op hun afbeeldingen de opties, zoals de vingerbescherming. Echter zit deze er standaard niet bij en moet deze apart gekocht worden.

De Hegner is af te halen in Maastricht. De vraagprijs is €375.

IMG_8187.jpeg

IMG_8188.jpeg
IMG_8191.jpeg
IMG_8191.jpeg

IMG_8192.jpeg

IMG_8190.jpeg
IMG_8189.jpeg

IMG_8193.jpeg

IMG_8195.jpeg

IMG_8197.jpeg

IMG_8194.jpeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.