Te koop gevraagd! Draaibank.

Loper

Nieuw lid
26 mrt 2022
10
1
46
Oostende België
Ik zoek een tweedehands draaibank te kopen rond de prijs van een 300€. Ik weet dat dit niet veel is maar heb spijt genoeg omdat ik op invaliditeit sta niet meer budget en het Fermdraaibankje dat ik heb voldoet niet meer. Het mag gerust iets ouder zijn zolang het maar goed werkt. Liefst in België of niet te ver in Nederland.
Hopelijk heeft er iemand nog iets staan dat hij wil verkopen.
 

boeda

Actieve deelnemer
6 dec 2013
38
2
Ik zoek een tweedehands draaibank te kopen rond de prijs van een 300€. Ik weet dat dit niet veel is maar heb spijt genoeg omdat ik op invaliditeit sta niet meer budget en het Fermdraaibankje dat ik heb voldoet niet meer. Het mag gerust iets ouder zijn zolang het maar goed werkt. Liefst in België of niet te ver in Nederland.
Hopelijk heeft er iemand nog iets staan dat hij wil verkopen.
Heb hier een electra beckum HDM 1000 staan met alle toebehoren nog bij. Als je interesse hebt geef je maar een seintje. Kan opgehaald worden tegen Antwerpen of gebracht worden voor een kleine vergoeding. Is wel maar binnen een viertal weken beschikbaar. Bijna niet gebruikt ziet eruit als nieuw.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Loper

Loper

Nieuw lid
26 mrt 2022
10
1
46
Oostende België
Deze zit wat boven je budget qua bieden vanaf, maar wel dichtbij België. Dit is wel een bank met meer mogelijkheden dan je Ferm bankje.
Is spijtig genoeg iets boven mijn budget. Toch bedankt voor de reactie 😉
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.249
661
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Dat is een lastige. Je budget reikt niet aan een gietijzeren draaibank met M33. De LMS draaibank die hier aangeboden wordt is alleszins beter dan een Ferm (alles is beter dan een Ferm), maar mist een M33 aansluiting en is minder geschikt voor het draaien van schalen - zoals alles in deze prijsklasse.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loper

Loper

Nieuw lid
26 mrt 2022
10
1
46
Oostende België
Dat is een lastige. Je budget reikt niet aan een gietijzeren draaibank met M33. De LMS draaibank die hier aangeboden wordt is alleszins beter dan een Ferm (alles is beter dan een Ferm), maar mist een M33 aansluiting en is minder geschikt voor het draaien van schalen - zoals alles in deze prijsklasse.
Hey bedankt voor je reactie 😉. Ik weet dat het moeilijk zal zijn maar denk dat ik om te beginnen eerst een kleinere ga zoeken om verder mee te experimenteren en als mijn interesse blijft dan ga doorsparen voor een grotere.
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
736
290
RegioRotterdam
Ik heb op mijn LMS eiken dozen en deksels gedraaid van 20 cm. Als je gewoon rustig aan doet en de tijd neemt kom je er een heel eind mee.
Ik heb er zelf een Record Power SC4 klauwplaat op gezet. De bijbehorende adapter was nog te krijgen bij WillyvanHoutte. Totaal (adapter+ klauwplaat) lag voor plm. Euro 170 op de mat. Samen met de bank zou bij je budget passen.
De houtdraaierij verkoopt verloopjes van 3/4x10 naar M33. Die zijn niet goedkoop (39.95 euro ex. verzendkosten) maar dan heb je M33 en je zou hem kunnen combineren met een HBM klauwplaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loper

Loper

Nieuw lid
26 mrt 2022
10
1
46
Oostende België
Ik heb op mijn LMS eiken dozen en deksels gedraaid van 20 cm. Als je gewoon rustig aan doet en de tijd neemt kom je er een heel eind mee.
Ik heb er zelf een Record Power SC4 klauwplaat op gezet. De bijbehorende adapter was nog te krijgen bij WillyvanHoutte. Totaal (adapter+ klauwplaat) lag voor plm. Euro 170 op de mat. Samen met de bank zou bij je budget passen.
De houtdraaierij verkoopt verloopjes van 3/4x10 naar M33. Die zijn niet goedkoop (39.95 euro ex. verzendkosten) maar dan heb je M33 en je zou hem kunnen combineren met een HBM klauwplaat
Dit zou Idd een oplossing kunnen zijn. Ik heb op dit moment ook nog 2 andere opties die binnen de mogelijkheden liggen en dat is een hbm 450 - 300 en een electra beckum HDM 1000.
Als er advies is van ervaren mensen welke eventueel beter zou zijn want ik zou het dus absoluut niet weten. 😵‍💫
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
736
290
RegioRotterdam
Als je de adapter permanent monteert dan kun je eenvoudig een afloopbeveiliging daarvoor maken. De as heeft meestal een zeskant of een sleutelvatting waarop je kunt aansluiten.
Ik heb er ook nog een kleine 3-klauw bij en een montageplaat bij dus bij mij moet alles eraf kunnen. De adapter zit permanent geborgd in de klauwplaat.
Deze banken hebben geen rem en ze draaien maar één kant op dus de kans van aflopen niet zo groot.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eric55 en Loper

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.