Taxusstammen

Kaassie

Nieuw lid
25 mei 2020
7
0
Hallo, mijn naam is Kees. Ik maak voor mijn hobby af en toe wanneer ik geschikte stammetjes tegen kom die een tijd gedroogd zijn, didgeridoos. Nu ben ik op Marktplaats een partijtje taxusstammen tegen gekomen waar ik didgeridoos van zou willen maken, maar ik weet niet zeker of dat veilig is. Kan iemand mij hier mee verder helpen?
 

wilm10

Actieve deelnemer
3 jan 2015
142
66
Alle delen zijn en blijven giftig. Denk niet dat het zo giftig is dat als je er door blaast iets zal oplopen.
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.235
652
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Volgens google hebben didgeridoos een mondstuk van bijenwas. Is dat bij die van jou ook zo? Dan is er natuurlijk geen probleem. Is dat niet zo, dan kun je altijd overwegen er een monstuk van ander hout in te zetten, toch?
 

Kaassie

Nieuw lid
25 mei 2020
7
0
Dat met een ander mondstuk is een optie. Ik vind een bijenwas mondstuk niet prettig spelen.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.920
846
Oss
Ik zie geen probleem.
Van taxis zijn vooral de bessen giftig.
Voor het hout zou ik echt niet zo bang zijn.
 

Kaassie

Nieuw lid
25 mei 2020
7
0
Ik heb gelezen dat je zelfs met zagen op moet passen voor het houtstof. Dus een mondkap dragen is gewenst.
 

Kaassie

Nieuw lid
25 mei 2020
7
0
Waarom ik deze stammen graag wil gebruiken is de kwaliteit die in de buurt komt van hardhout.
 

wilm10

Actieve deelnemer
3 jan 2015
142
66
taxine geen grapje:

braken, diarree, buikkrampen, duizeligheid, hallucinaties, verwijding van de pupillen. Bij een zware intoxicatie volgen daarna stuipen, een onregelmatige polsslag (eerst snel, later traag), hartritmestoornissen, een sterke daling van de bloeddruk en een plotse dood door hart en ademhalingsstilstand.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.920
846
Oss
Wel, als je gaat kijken is ongeveer alle hout giftig.
Ik wil graag een paar stammen taxis hebben :cool:
Een aantal mensen zijn allergisch voor houtstof , maar dat geldt niet alleen voor taxis.
Ik heb van taxis b.v. Ook drinkbekers gedraaid.
Pepermolens schijnen er ook wel van te worden gedraaid.
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
913
316
Ik zou er niet over piekeren om drinkbekers o.i.d. van taxus te maken, maar een didge met evt. een mondstuk van een ander soort lijkt me geen probleem. Ik heb nog wat taxus liggen, polsdikte ongeveer, maar voor Kees heb ik ook nog wel een stuk eucalyptus liggen...104 lang, rond 7 cm/ Is niet extreem lang, maar zou moeten kunnen.
 

Kaassie

Nieuw lid
25 mei 2020
7
0
Ik wil wel Handig 18 erop wijzen dat er iemand op Marktplaats is die een redelijke hoeveelheid stammen taxus verkoopt.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.