taxus vaasje

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Mijn eerste "diep" uitholprojectje met m'n nieuwe woodcut pro -forme. Ongeveer een 20cm diep, zeker niet perfect, maar het begint al op iets te lijken.
het is nog wat experimenteren met de juiste hoogte van de toolgate en de afstellen van de kop, maar ik ben best tevreden voor een eerste test.

1636284893495.jpg

1636284893492.jpg


1636284893485.jpg
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
846
Oss
Ik denk ook dat hij zonder dat voetje mooier is, maar gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak.
Het leven zou dan wel erg eentonig worden :cool:
Wat dat knikje betreft, dat heb je toch zo gepland?:p
 

Crijn

Actieve deelnemer
20 okt 2020
42
7
Vind je de woodcut fijn werken? Ik heb een beetje moeite om hem in bedwang te houden, schiet af en toe flink uit de bocht. is de toolgate een fijne toevoeging? Deze heb ik nog niet aangeschaft. Prachtig hout overigens.
 
  • Leuk
Waarderingen: mrRuben

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
Vind je de woodcut fijn werken? Ik heb een beetje moeite om hem in bedwang te houden, schiet af en toe flink uit de bocht. is de toolgate een fijne toevoeging? Deze heb ik nog niet aangeschaft. Prachtig hout overigens.
eenmaal hij goed afgesteld is wel. ik had er in het begin moeite mee omdat de begrenzer steeds opschoof. blijkbaar spande ik het boutje niet hard genoeg aan. de toolgate doet wel veel aan de stabiliteit vind ik. ik verzet hem regelmatig om de juiste hoek te vinden.

hieronder het tweede stuk dat ik heb uitgehold. een 25cm diep en ongeveer 20 diameter binnenin.
Nu was het doel hier niet om dit mooi af te werken want dit wordt een helm en ik zal ook aan de binnenkant nog hout wegsnijden. maar je kan wel zien dat het best mooi glad uitholt (als je de ribbels even negeert).
Dit is trouwens Robinia, nog nat, maar toch best hard en dat werkte prachtig. Er kwamen heel mooie en dikke krullen af.

1636824326170.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Crijn

mrRuben

Actieve deelnemer
21 okt 2017
397
87
Belgie
als je nog dieper gaat uihollen, kan ik me wel inbeelden dat de toolgate wat kort is. maar goed, ik ben ook maar een hobbyist, wat ik weet er nu van :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.