Taxus vaas met uitholsysteem

Taxus vaas nat voorgedraaid en laten drogen in papieren zak.
Uitgehold met CDK uitholsysteem en woodcut proform beitel.
Na 7 weken droog genoeg om af te maken.
Hoog 24cm
Afwerking finishing oil.

Bijlagen

• Taxus vaas 1.jpeg
    Taxus vaas 1.jpeg
    137,9 KB · Weergaven: 49
  • Taxus vaas 3.jpeg
    Taxus vaas 3.jpeg
    92,1 KB · Weergaven: 49
  • Taxus vaas 4.jpeg
    Taxus vaas 4.jpeg
    146,9 KB · Weergaven: 48
  • Taxus vaas 5.jpeg
    Taxus vaas 5.jpeg
    101,7 KB · Weergaven: 44
  • Taxus vaas 6.jpeg
    Taxus vaas 6.jpeg
    63,8 KB · Weergaven: 37
  • Taxus vaas 7.jpeg
    Taxus vaas 7.jpeg
    53,2 KB · Weergaven: 36
  • Taxus vaas 8.jpeg
    Taxus vaas 8.jpeg
    53,5 KB · Weergaven: 38

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.304
162
Enkhuizen
Klasse in al zijn eenvoud. Mooi systeem dat CKD van Cor Doornekamp, ik zag het live op de houtdraaidag in juni. Taxus is mijn favoriete hout om te draaien.:)

• Leuk
Waarderingen: Nico Oosthoek

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.012
3.274
Gaanderen
Nico prachtig hout en mooie vorm. Ik heb ook die tool van Cor Doornekamp bekeken. Ik was niet overtuigd of ik hem nodig heb. Ik keek ook naar deze omdat daar stofafzuiging inzit. Wel een iets ander prijsje

• Leuk
Nico prachtig hout en mooie vorm. Ik heb ook die tool van Cor Doornekamp bekeken. Ik was niet overtuigd of ik hem nodig heb. Ik keek ook naar deze omdat daar stofafzuiging inzit. Wel een iets ander prijsje
Wim, technisch gezien had ik hem ook niet nodig, maar met wat nekklachten met uithollen ben ik overstag gegaan. Cor is ook bezig met een stof afzuiging, hij ontwikkeld hem steeds verder.
In de CDK past elke beitel.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.012
3.274
Gaanderen
Dat elke beitel past, is een hele grote pre. Ik heb een uitholsysteem met een laser. De beitel gebruik ik vaak. Het laser systeem heb ik nog niet gebruikt. En ik heb het al enkele jaren. Waarom niet. Mijn draaibank is te kort of de ruimte erom heen is te weinig.

• Leuk

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.386
519
Etten-Leur
Taxus vaas nat voorgedraaid en laten drogen in papieren zak.
Uitgehold met CDK uitholsysteem en woodcut proform beitel.
Na 7 weken droog genoeg om af te maken.
Hoog 24cm
Afwerking finishing oil.
Nico, hoe ervaar jij het dat de snijhoek ‘vast’ is als je de beitel eenmaal vast hebt gezet? Nb dat is overigens niet anders dan bij ‘mijn’ uitholsysteem fabrikaat Nico Cornelder. Groet, Hans

Nico, hoe ervaar jij het dat de snijhoek ‘vast’ is als je de beitel eenmaal vast hebt gezet? Nb dat is overigens niet anders dan bij ‘mijn’ uitholsysteem fabrikaat Nico Cornelder. Groet, Hans
Hans ,ik zet de beitel op gevoel en ervaring in het uitholsysteem. Maar ik kan hem in een paar seconden verdraaien naar grover of fijner als hij niet lekker snijdt.
Groet, Nico

• Leuk
Waarderingen: wijk0983

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.