Tap & die set voor houten bankschoef spindel

Aheijdendael

Actieve deelnemer
25 apr 2020
60
9
Voor mijn werkbank wil ik graag een houten schoef gebruiken. Nu zit ik op Amazon te kijken en kom ik zo'n tap & die set tegen, maar de prijs is bijna net zo hoog als de verzendkosten.

Iemand hier ervaring met die dingen en/of heeft iemand zo'n setje liggen waar ik even gebruik van zou mogen maken? Of een adresje in Europa waar ze zo'n ding verkopen?
 

RedWoodWorking

Actieve deelnemer
5 okt 2017
158
29
Boxtel, NL
Pfff, voor een beetje werkbankschroef ga je toch al gauw naar 28mm+ en voor dat bedrag kun je een paar hele mooie spindels kopen :)

Ik weet helaas ook geen beter alternatief. Baptist is al een stuk goedkoper, maar nog steeds veel geld. Tap- en snijset voor hout 1 inch « Hulpmiddelen bij het houtsnijden « Houtsnijden « Houtbewerkers « Baptist.nl
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Er was een forumlid die die dingen maakte. Ik dacht dat andre die maakte zijn forum naam is touh maar hij is al even niet meer actief. Misschien weet jaap wat meer. Probeer de zoek functie eens.
 

wilm10

Actieve deelnemer
3 jan 2015
142
66
Erg mooi die kant en klaren. Vindt ze alleen redelijk aan de prijs. Wel erg fraai er was inderdaad een tijd terug iemand die ze zelf maakte.

 

Wjsalter

Actieve deelnemer
9 jul 2019
76
33
Herselt
Ik zou eens kijken naar het filmpje op youtube van "Pask makes" waar hij zijn moxon vice maakt, ik meen mij te herinneren dat hij een zelfgemaakte tool had voor die spindles te maken die er redelijk simpel uitzag. Weet niet meer zeker of hij van de tool zelf nog een apart filmpje had.

 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.319
191
Gem. Winsum (Groningen)

Misschien heb je hier iets aan .(het is wel ""een projectje"" hoor :))

mvg
Klaas

PS: En dit:YT filmpje vanaf 4.57.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.