tanos systainer inzet in makita m-box

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.508
3.255
Zijn deze boxen inwendig het zelfde vorm gegeven? Ik wil graag een inzet voor 8mm frezen in een m-box hebben.

hdv

Post veel
24 nov 2019
1.108
566
Noord-Veluwe
Ik heb beide type kisten. Maar helaas zit ik nu nog even in het buitenland. Mocht niemand anders je van de gewenste informatie kunnen voorzien, dan wil ik wel even testen of een systainer inzet in een M-box gefrot kan worden. Ik ben over een weekje weer terug en kan het dan uitproberen voor je.

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
376
143
Zuid Holland
Zijn deze boxen inwendig het zelfde vorm gegeven? Ik wil graag een inzet voor 8mm frezen in een m-box hebben.
Ik heb een (1) oude festool systainer, het model dat makita nu gebruikt. Het interieur daarvan (een lr32 set) past niet in een moderne t-loc systainer van tanos.
De verstevigingsribben zitten op andere plekken.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.508
3.255
Dank je. Ik krijg zo langzamerhand een behoorlijke verzameling m-boxen om mijn zooi een beetje gestructureerd op te kunnen bergen. Er kan volgens mij gewoon een rechthoekig blok in. Dat maakt het makkelijker om inzetten te maken.

boudewijn_de_bouwer

Actieve deelnemer
3 jun 2021
376
143
Zuid Holland
Dank je. Ik krijg zo langzamerhand een behoorlijke verzameling m-boxen om mijn zooi een beetje gestructureerd op te kunnen bergen. Er kan volgens mij gewoon een rechthoekig blok in. Dat maakt het makkelijker om inzetten te maken.
Ik heb een semi-rechthoekige plaat 18mm mpx in een systainer zitten met daarin 8mm gaatjes voor frezen. Werkt prima.

In de hoekjes en in het midden heb ik wat materiaal weggenomen, zodat de boel netjes past. Daarin is een t-loc denk ik anders dan de oldskool systainer.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.508
3.255
Ik heb volgens mij maar een t loc systainer en daar zitten mijn panasonic boor en schroefmachine in. Verder allemaal oud model tanos en m-boxen.

Don_Paul

Actieve deelnemer
3 apr 2008
301
37
Gouderak
Ik heb diverse oude en nieuwe systainers, plus M-boxen. Het antwoord: het verschilt per type.

Ze komen sowieso voor meer dan 95% overeen. Het verschil zit hem in de verstevingsribben, de vloer, en over de uitsparingen op de hoeken (rond of vierkant). En, dat is ook nog afhankelijk van de leeftijd PLUS het type van de box... De M-boxen zijn in mijn ervaring wel consistenter, mede omdat er geen T-lock varianten van zijn.

Je kan met een slijptolletje wat hoekjes eruit halen en dan krijg je elke inzet overal wel in. Ik ben bezig diverse schuiminzetten te maken, dat is wat vergeeflijker dan plastic, en dan krijg je ze er eigenlijk altijd wel in - en anders even een hoekje eruit oid.

Als je het HEEL goed passend wilt maken, en elke hoek zonder gaten aan wil laten sluiten, dan is de kans weer wat groter dat het net niet in een ander type box past, of dat er een extra gleufje inzit ... Ik heb nu een verzameling inzetten (M-box en Systainer) die ik als template gebruik voor het juiste type box. Je mag er wel 1 hebben, ik heb er meer dan genoeg.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.