Ik heb diverse oude en nieuwe systainers, plus M-boxen. Het antwoord: het verschilt per type.
Ze komen sowieso voor meer dan 95% overeen. Het verschil zit hem in de verstevingsribben, de vloer, en over de uitsparingen op de hoeken (rond of vierkant). En, dat is ook nog afhankelijk van de leeftijd PLUS het type van de box... De M-boxen zijn in mijn ervaring wel consistenter, mede omdat er geen T-lock varianten van zijn.
Je kan met een slijptolletje wat hoekjes eruit halen en dan krijg je elke inzet overal wel in. Ik ben bezig diverse schuiminzetten te maken, dat is wat vergeeflijker dan plastic, en dan krijg je ze er eigenlijk altijd wel in - en anders even een hoekje eruit oid.
Als je het HEEL goed passend wilt maken, en elke hoek zonder gaten aan wil laten sluiten, dan is de kans weer wat groter dat het net niet in een ander type box past, of dat er een extra gleufje inzit ... Ik heb nu een verzameling inzetten (M-box en Systainer) die ik als template gebruik voor het juiste type box. Je mag er wel 1 hebben, ik heb er meer dan genoeg.