Tafelzaag

Hobby klusser

Nieuw lid
28 mrt 2021
5
0
Aalten
Hallo,

Ik ben van plan een tafelzaag te bestellen voor hobby matige doeleinden.
Na een beetje speurwerk kwam ik op de onderstaande Scheppach HS110 uit. Tijdens de research kwam ik erachter dat de Parkside tafelzaag van de Lidl een aangepaste versie is van het Scheppach model. Qua prijs (inclusief verzend kosten) scheelt het maar een tientje, maar ik zie dat de Parkside zaag stofafzuiging en een stofzak heeft, maar ik weet niet of de Scheppach dat ook heeft.

Iemand ervaring met één van deze 2 zaagtafels of andere tips?



Volgens de specificaties van de Scheppach is de zaag niet in hoogte verstelbaar, maar dat lijkt me niet kloppen. Het wiel aan de voorkant is er toch voor om de zaag te verstellen? ''Snijdiepte instelbaar: 83 - 83 mm''

Nadeel aan de Parkside is dat deze momenteel niet leverbaar is.

Ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn.

Gr Chris
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Ik heb geen ervaring met deze tafels maar mijn keus zou naar de Lidl gaan, als ik alleen de keus uit bovenstaande had.
 

Hobby klusser

Nieuw lid
28 mrt 2021
5
0
Aalten
Ik heb geen ervaring met deze tafels maar mijn keus zou naar de Lidl gaan, als ik alleen de keus uit bovenstaande had.

Niet persé alleen deze 2, maar ik had een budget van €200 in gedachten. Ik besef mij dat ik hiervoor geen topkwaliteit kan verwachten, maar ik kan iig voor de hoogste prijs - kwaliteit verhouding gaan.

Heb je wellicht een andere suggestie?
 

Hobby klusser

Nieuw lid
28 mrt 2021
5
0
Aalten
het wiel aan de voorzijde van de scheppach dient voor de schuininstelling
op de foto's zie ik geen wiel voor de hoogte
je zou de vraag aan gereedschapcentrum kunnen stellen
Ik ga morgen inderdaad even contact opnemen met de webshop. Ik dacht dat die knop boven het wiel voor de schuininstelling is
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.985
813
Omgeving Leiden