Tafelzaag

Hobby klusser

Nieuw lid
28 mrt 2021
5
0
Aalten
Hallo,

Ik ben van plan een tafelzaag te bestellen voor hobby matige doeleinden.
Na een beetje speurwerk kwam ik op de onderstaande Scheppach HS110 uit. Tijdens de research kwam ik erachter dat de Parkside tafelzaag van de Lidl een aangepaste versie is van het Scheppach model. Qua prijs (inclusief verzend kosten) scheelt het maar een tientje, maar ik zie dat de Parkside zaag stofafzuiging en een stofzak heeft, maar ik weet niet of de Scheppach dat ook heeft.

Iemand ervaring met één van deze 2 zaagtafels of andere tips?



Volgens de specificaties van de Scheppach is de zaag niet in hoogte verstelbaar, maar dat lijkt me niet kloppen. Het wiel aan de voorkant is er toch voor om de zaag te verstellen? ''Snijdiepte instelbaar: 83 - 83 mm''

Nadeel aan de Parkside is dat deze momenteel niet leverbaar is.

Ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn.

Gr Chris
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
817
162
Twello
Ik heb geen ervaring met deze tafels maar mijn keus zou naar de Lidl gaan, als ik alleen de keus uit bovenstaande had.
 

Hobby klusser

Nieuw lid
28 mrt 2021
5
0
Aalten
Ik heb geen ervaring met deze tafels maar mijn keus zou naar de Lidl gaan, als ik alleen de keus uit bovenstaande had.

Niet persé alleen deze 2, maar ik had een budget van €200 in gedachten. Ik besef mij dat ik hiervoor geen topkwaliteit kan verwachten, maar ik kan iig voor de hoogste prijs - kwaliteit verhouding gaan.

Heb je wellicht een andere suggestie?
 

Hobby klusser

Nieuw lid
28 mrt 2021
5
0
Aalten
het wiel aan de voorzijde van de scheppach dient voor de schuininstelling
op de foto's zie ik geen wiel voor de hoogte
je zou de vraag aan gereedschapcentrum kunnen stellen
Ik ga morgen inderdaad even contact opnemen met de webshop. Ik dacht dat die knop boven het wiel voor de schuininstelling is
 

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.985
813
Omgeving Leiden
Bij de parkside krijg je een 'cutting waste bag' volgens de handleiding. Zeg maar een zak waar je niks aan hebt in mijn ogen :)

Bij de productbeschrijving van de scheppach tafel op amazon.nl staat dat de zaaghoogte ingesteld kan worden. Ik denk dat er iemand een typefout heeft gemaakt.

Hier een link. Onderaan het artikel een filmpje waarin je kan zien dat je zowel de zaaghoogte als de hoek kan instellen. Link
 

Hobby klusser

Nieuw lid
28 mrt 2021
5
0
Aalten
Bij de parkside krijg je een 'cutting waste bag' volgens de handleiding. Zeg maar een zak waar je niks aan hebt in mijn ogen :)

Bij de productbeschrijving van de scheppach tafel op amazon.nl staat dat de zaaghoogte ingesteld kan worden. Ik denk dat er iemand een typefout heeft gemaakt.

Hier een link. Onderaan het artikel een filmpje waarin je kan zien dat je zowel de zaaghoogte als de hoek kan instellen. Link
Bedankt voor de tip! Dat is nog eens een review waar ik iets aan heb.
Al zie ik op de afbeeldingen van de Parkside wel een stofzuigerslang aan zaag, dus er is wel een mogelijk tot stofafzuiging.

Ik denk dat ik voor de Scheppach ga, aangezien de Parkside pas weer over enkele weken op voorraad is.
Eerst nog even een nachtje over slapen.

Nog tips qua zaagbladen?
 

Geylehunk

Nieuw lid
2 mrt 2019
12
1
Bedankt voor de tip! Dat is nog eens een review waar ik iets aan heb.
Al zie ik op de afbeeldingen van de Parkside wel een stofzuigerslang aan zaag, dus er is wel een mogelijk tot stofafzuiging.

Ik denk dat ik voor de Scheppach ga, aangezien de Parkside pas weer over enkele weken op voorraad is.
Eerst nog even een nachtje over slapen.

Nog tips qua zaagbladen?
Eentje van Ecotools
 

patrickengelen

Nieuw lid
8 mei 2021
6
8
Middelburg
Heb je al een tafel gekocht? Ik ben klaar met het grove werk van de verbouwing (dakkapel plaatsen, verlaagde plafond eruit, muurtjes plaatsen. etc). <Mijn voor dit doel gekochte Parkside zaagtafel heeft me heel goed geholpen hierbij, maar is de groot voor mijn schuurtje, en kan niet op de vliering. Je zou hem van mu kunnen overnemen. (ik heb niet gekeken waar je woont, is wel een aandachtspunt..)
 

Hobby klusser

Nieuw lid
28 mrt 2021
5
0
Aalten
Heb je al een tafel gekocht? Ik ben klaar met het grove werk van de verbouwing (dakkapel plaatsen, verlaagde plafond eruit, muurtjes plaatsen. etc). <Mijn voor dit doel gekochte Parkside zaagtafel heeft me heel goed geholpen hierbij, maar is de groot voor mijn schuurtje, en kan niet op de vliering. Je zou hem van mu kunnen overnemen. (ik heb niet gekeken waar je woont, is wel een aandachtspunt..)
Ja ik heb de Scheppach gekocht.
Bedankt dat je aan mij hebt gedacht.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.