Al een aantal zoekopdrachten hier gedaan maar ik ben een dergelijk onderwerp nog niet tegengekomen.
Ik kwam online de site irritantekubus.nl tegen.
Deze bieden kubussen gemaakt van eikenmozaïek ondervloer aan om te gebruiken als meubel.
Helaas bieden ze het alleen aan in een meervoud van 16cm en ik zou er graag een tafelblad van hebben.
Voor de mensen die dit niet kennen, het zijn matjes van 32x64cm opgebouwd uit eiken latjes van 8x22x160mm.
Ze worden aan elkaar verbonden door een soort kunststof netje.
Als ik hier zelf een tafelblad van wil maken zou ik het dan op een plaat multiplex kunnen verlijmen?
En moet ik dit dan aan beide kanten doen om kromtrekken tegen te gaan?
Of moet ik dan hetzelfde materiaal (eiken) gebruiken om het hele blad te maken?
Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ik zou natuurlijk naar de site kunnen mailen om te vragen hoe zij de kubussen maken maar ik ben bang dat ze me dat niet gaan vertellen.
hieronder een plaatje van een "kubus" die als salontafel gebruikt kan worden

Ik kwam online de site irritantekubus.nl tegen.
Deze bieden kubussen gemaakt van eikenmozaïek ondervloer aan om te gebruiken als meubel.
Helaas bieden ze het alleen aan in een meervoud van 16cm en ik zou er graag een tafelblad van hebben.
Voor de mensen die dit niet kennen, het zijn matjes van 32x64cm opgebouwd uit eiken latjes van 8x22x160mm.
Ze worden aan elkaar verbonden door een soort kunststof netje.
Als ik hier zelf een tafelblad van wil maken zou ik het dan op een plaat multiplex kunnen verlijmen?
En moet ik dit dan aan beide kanten doen om kromtrekken tegen te gaan?
Of moet ik dan hetzelfde materiaal (eiken) gebruiken om het hele blad te maken?
Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ik zou natuurlijk naar de site kunnen mailen om te vragen hoe zij de kubussen maken maar ik ben bang dat ze me dat niet gaan vertellen.
hieronder een plaatje van een "kubus" die als salontafel gebruikt kan worden