Tacker kiezen

Hulpverlener

Actieve deelnemer
4 nov 2021
198
27
BoZ
Beste mensen,
Ik wil een tacker aanschaffen. Er zijn er twee opgevallen namelijk :

Makita AF506 Pneumatische brad tacker - 15-50mm - 18Ga - 8 bar

Einhell Pneumatische Tacker TC-PN 50

Nu zullen ze elkaar niet veel ontlopen maar het merk Makita geeft vertrouwen maar Einhell heeft in eerste instantie een prijsvoordeel . Ik ga er hoofdzakelijk Brads mee schieten. Om dingen te fixeren. Maar geen hele grote projecten. Ik heb een compressor van 8 bar.

Wat is wijsheid

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.492
778
Moordrecht
Ler er bij beiden op dat er een scherpe punt (Veiligheidspal) aan zit die je terug gaat zien in je werkstuk. Ik heb een vergelijkbare van HBM. Doet z'n werk verder uitstekend, maar met dat nadeel.

Deze van Ecotools heeft dat probleem niet

• Leuk
Waarderingen: Hulpverlener

Hulpverlener

Actieve deelnemer
4 nov 2021
198
27
BoZ
Ler er bij beiden op dat er een scherpe punt (Veiligheidspal) aan zit die je terug gaat zien in je werkstuk. Ik heb een vergelijkbare van HBM. Doet z'n werk verder uitstekend, maar met dat nadeel.

Deze van Ecotools heeft dat probleem niet

Ja dit is ook een mooie tacker.. ik schaf hem aan omdat ik o.a. 12 mm MDF wil verbinden samen met lijm. Dan denk dat die van ecotools een mooier resultaat geeft.

Hulpverlener

Actieve deelnemer
4 nov 2021
198
27
BoZ
Beste mensen,
Ik wil een tacker aanschaffen. Er zijn er twee opgevallen namelijk :

Makita AF506 Pneumatische brad tacker - 15-50mm - 18Ga - 8 bar

Einhell Pneumatische Tacker TC-PN 50

Nu zullen ze elkaar niet veel ontlopen maar het merk Makita geeft vertrouwen maar Einhell heeft in eerste instantie een prijsvoordeel . Ik ga er hoofdzakelijk Brads mee schieten. Om dingen te fixeren. Maar geen hele grote projecten. Ik heb een compressor van 8 bar.

Wat is wijsheid
Mijn keuze is gevallen op de makita. Maar kun je nu elke Brad van elk merk er in zetten. 5000 stuks is wel erg veel.

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.813
1.202
Riemst
Ik heb een Makita maar ben er niet helemaal tevreden over. De (kleine) compressor heeft eigenlijk net niet genoeg druk en meestal moet ik twee keer drukken voordat de spijker geschoten wordt.

Hulpverlener

Actieve deelnemer
4 nov 2021
198
27
BoZ
Ik heb een Makita maar ben er niet helemaal tevreden over. De (kleine) compressor heeft eigenlijk net niet genoeg druk en meestal moet ik twee keer drukken voordat de spijker geschoten wordt.
Wat voor een compressor gebruik je. Dan kan ik hem vergelijken met mijn 8 bar. Ik kan me bijna niet voorstellen dat de tacker van ecotools dat probleem dan niet heeft. Want dan ligt de oorzaak toch bij de compressor.

Groet

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.816
3.451
Een tacker heeft aan 6 bar genoeg. Er zijn wel verschillen in hoe de plunjer wordt aangestuurd. Er zijn ook verschillen in hoe de beveiliging en de diepte instelling werkt. Ik kan Da nagels schieten met een airpress 6 liter compressortje. Dus het probleem zit vermoedelijk in de tacker van mathieu. Of dat probleem alleen bij zijn tacker zit, of bij alle makita's dat gaan we horen.

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.170
971
Enschede, Twente
Ik heb de Makita AF505, de voorloper van de 506, neem ik aan. Die wordt niet intensief gebruikt, maar werkt prima. Moet er wel aan denken voor gebruik een druppeltje olie te ofreren.
Ik gebruik mijn airtools icm een Schneider SYM 150-8-6, de compressor in een systainer, en die heeft naar mijn idee voldoende oempf. Hij levert 6 tot 9 bar (9 is overdruk, blijkbaar).

Hulpverlener

Actieve deelnemer
4 nov 2021
198
27
BoZ
Ik heb de Makita AF505, de voorloper van de 506, neem ik aan. Die wordt niet intensief gebruikt, maar werkt prima. Moet er wel aan denken voor gebruik een druppeltje olie te ofreren.
Ik gebruik mijn airtools icm een Schneider SYM 150-8-6, de compressor in een systainer, en die heeft naar mijn idee voldoende oempf. Hij levert 6 tot 9 bar (9 is overdruk, blijkbaar).
Bedankt voor de tip van de olie.
Ik gebruik een Einhell BT-AC 200/ 24 OF. ( 8 bar max )compressor. Ik gebruik hem bijna elke dag voor het schoonblazen van mijn schuur en machines. Voor mij een prima ding.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.816
3.451
Als je het smeren regelmatig vergeet, dan kan je een simpel olievernevelaartje tussen je gereedschap en je slang zetten. Luchtgereedschap loopt beter met olie smering, dan met alleen water uit je compressor.

Hulpverlener

Actieve deelnemer
4 nov 2021
198
27
BoZ
Als je het smeren regelmatig vergeet, dan kan je een simpel olievernevelaartje tussen je gereedschap en je slang zetten. Luchtgereedschap loopt beter met olie smering, dan met alleen water uit je compressor.
Ik neem aan dat je de compressor zelf niet hoeft te smeren. Het is een olieloze compressor.

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.813
1.202
Riemst
Ik heb een Stanley compressor.Zo een lawaaierig ding. Ik heb de druk al wat opgevoerd tot tegen de veiligheidsklep, maar dat is nog onvoldoende. De tacker heeft dat probleem al van toen hij nieuw was. Mogelijk speelt een ander probleem want als ik twee keer op de knop duw schiet hij wel.De eerste keer is dan een 'loos' schot.

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.344
510
als hij wel schiet maar er komt niets uit
dan komt er geen brad voor de slagpen.
Het kan zijn dat de zuiger niet helemaal terug gaat of dat de pen net een tikje te lang is
of dat de veer die de brad er voor duwt niet helemaal lekker loopt

Ik heb er 1 van ecotools die kan je helemaal uit elkaar halen schoonmaken etc.

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.813
1.202
Riemst
De eerste keer schiet hij meestal niet. Is recent, heeft het altijd gehad. Als ik tijd heb eens naar kijken.
Maar tijd heb ik op dit ogenblik niet. De langste dag nadert. Dan ik wil ik buiten zijn.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.