Taalbeheersing

Roel22

Post veel
27 feb 2017
914
318
Ik heb er eigenlijk niet eerder iets van gemerkt, maar nu valt het me op dat ik opeens niet meer schijn te weten hoe woorden moeten worden geschreven. Tenminste ik neem aan dat de rode kringeltjes onder mijn "fout" geschreven woorden zoveel willen zeggen. Een woord als profielschroten hoort m.i. aan elkaar te worden geschreven. Vloerlak is er ook zo eentje. Hoe zit dit eigenlijk?
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ligt niet aan jou. Er is enige tijd geleden een los-van-elkaar schrijf-epidemie uitgebroken. Zoals eiken hout; stereo tiep; onder zoeker; ei witten; over levings strategie en het wachten is op Haar rijnste plas ipv Haarijnseplas ;).

mvg
Klaas
 
  • Leuk
Waarderingen: Roel22

Roel22

Post veel
27 feb 2017
914
318
Maar Klaas, het is toch niet zo in gewikkeld om dat op de goeie manier te doen? Er is vast een program maatje dat e.e.a. weer maakt zoals het hoort...;)
Allicht dat een van de mods dit leest en er iets mee doet...
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Daar is een heel leuk boekje over geschreven dat als ik het mij goed herinner "weg om legging" heet. Over hoe spatiefouten tot geweldige hilariteit kunnen leiden... Over het algemeen kun je zeggen dat als het 1 ding is je het aan elkaar schrijft. Dus als ik de vloer lak met vloerlak levert me dat ten onrechte een rood kringellijntje op. (Ook kringellijntje is 1 woord ondanks het rode kringellijntje...) :)
Als het (eventueel) samengestelde woord verwijst naar een groep (colazuipende pubers) is colazuipend aan elkaar. Maar als je in het park 1 persoon met puistjes en een hoody ziet zitten is dat een mogelijk een cola zuipende puber... Tja... in ge wikkeld is het wel enigszins... :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Roel22

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.071
394
Die rode kringen of lijnen wil in de basis zeggen dat de controle geen overeenkomstig woord heeft gevonden.
Je kan handmatig woorden toevoegen als jij vind dat ze juist zijn door er rechts op te klikken en dan voor toevoegen te kiezen.
(er ontbreken ontzettend veel vaktermen in dat standaard lijstje)
 
  • Leuk
Waarderingen: Roel22

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
Onze forumsoftware kent geen spellingchecker of zo iets. Dat is een feature van de browser die je gebruikt. Ik weet niet of die op de goede taal staat ingesteld of dat daar anders wat mis mee is?
Welke browser gebruik je? Ik zie b.v. wel dat in de verschillende browser op verschillende computers de website er niet altijd hetzelfde uitziet....

jaap
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
914
318
Allemaal mooi en wel, maar een een achtenswaardig forum als dit hoort dit toch allemaal aan boord te hebben...
Ongeacht welke browser en wordt gebruikt...?
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.051
1.682
Terkaple
www.woodworking.nl
  • Leuk
Waarderingen: vandikte

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Ook leuk is de ontwikkeling om van YT-filmpjes geleerde Engelse vaktermen te gebruiken met tussen haakjes een Nederlandse vertaling aan toegevoegd . Langzamerhand ontwikkelt zich bij mij het vooroordeel dat een veelvuldig gebruik van het Engels duidt op een gebrekkige vakopleiding ( en oh ja, :ik heb geen vak geleerd :) )..

mvg
Klaas
 
  • Leuk
Waarderingen: Athanor

Roel22

Post veel
27 feb 2017
914
318
@dehoutdraaierij, het is niet ingewikkeld, het is gewoon een kwestie van leren hoe het hoort.
En als het onderwijs het blijkbaar laat afweten is er geen hoop. dan gaan we nog veel meer ver-Engelsen....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.