t4m4h0 - Tom

t4m4h0

Nieuw lid
24 mei 2020
9
1
Ouderkerk aan den IJssel
Dag allemaal,

mijn naam is Tom en ik woon sinds een jaartje (met vriendin en hond) vlakbij Ouderkerk aan den IJssel, vanwege mijn werk in Rotterdam. Ik kom oorspronkelijk uit de zeevaart maar ben afgelopen jaar aan de wal begonnen. Ik heb het altijd leuk gevonden om spullen te bouwen, zo heb ik afgelopen jaren een kast, verhoogd bed met kast, kippenhok en nog meer klein spul gebouwd, vaak net iets rechter als schots en scheef, maar het scheelt niet veel. Dat ik erg kan genieten van het bouwen van iets is voor mij wel duidelijk. Met de koop van mijn nieuwe huis, heb ik voor het eerst in mijn leven een eigen schuur(ik kwam hiervoor uit Amsterdam). Deze heb ik afgelopen maanden opgeknapt tot werkplaatsje. Hierdoor is de drang naar mooier werk te leveren alleen maar toegenomen. Ik heb nu binnen mijn familie een aantal simpele klusjes aangenomen (vlonder leggen, tv meubel maken, kast onder schuin dak maken, etc), waardoor ik mijn kunnen op een volgend niveau wil gaan krijgen. Ik ben hierdoor veel online aan het kijken voor zowel methodes als gereedschap tips. Momenteel heb ik wat basis handgereedschap, een schoefboormachine, fein multimaster en een festool decoupeerzaag, maar dat wil ik deze maand graag uitbreiden met een tafelzaag, invalzaag en een frees. Het forum heeft me al veel geholpen met een idee te krijgen van wat handig is (en het waard is), en wat niet. Mijn stiefvader is timmerman en heeft een uitgebreide houtwerkplaats, deze staat helaas bij ons huisje in Frankrijk. Hierdoor heb ik denk ik ook best een aardig beeld van wat essentieel is, en wat nog even kan wachten. Een groot deel van mijn vaardigheden heb ik aan hem te danken. Ik moet mij nog een beetje wegwijs maken op het forum, maar zodra ik het een beetje doorheb zal ik wat foto's van mijn afgelopen projecten posten, alsmede een foto van mijn werkplaats. Ik heb het sterke vermoeden dat ik die nog een stuk beter kan krijgen, zeker met jullie hulp.

Groeten!
Tom
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.