T track alternatief

thomasz

Oud hout
11 apr 2015
2.623
1.204
Omgeving Leiden
Op zoek naar t tracks viel het mij op dat die behoorlijk aan de prijs aan.
Als alternatief kan je een t sleuf frees gebruiken of het matchfit systeem.
En ik heb ook wel eens gehoord van een model gordijnrail van de Brico, als ik het me goed herinner, dat daarvoor ook dienst kan doen.
Want zeg nou zelf, zulke enorme krachten komen er nou ook weer niet vrij bij het vastklemmen van hulpstukken in een t track.

Onlangs kwam ik dit aluminiumprofiel tegen bij framecomplete.com in Nederweert.
Weliswaar moet je bevestigingsgaten zelf boren en verzinken, maar een festool klem past perfect en met glijmoeren, die te verkrijgen zijn met M6 en M8 schroefdraad, heb je eigenlijk alle mogelijkheden. En, niet onbelangrijk voor een Nederlander ( om @ZotVanHout voor te zijn :) )een stuk vriendelijker geprijsd.

20250618_194106.jpg
20250618_193341.jpg

Boktor026

Actieve deelnemer
1 sep 2016
656
185
Arnhem - Schaarsbergen
Op zoek naar t tracks viel het mij op dat die behoorlijk aan de prijs aan.
Als alternatief kan je een t sleuf frees gebruiken of het matchfit systeem.
En ik heb ook wel eens gehoord van een model gordijnrail van de Brico, als ik het me goed herinner, dat daarvoor ook dienst kan doen.
Want zeg nou zelf, zulke enorme krachten komen er nou ook weer niet vrij bij het vastklemmen van hulpstukken in een t track.

Onlangs kwam ik dit aluminiumprofiel tegen bij framecomplete.com in Nederweert.
Weliswaar moet je bevestigingsgaten zelf boren en verzinken, maar een festool klem past perfect en met glijmoeren, die te verkrijgen zijn met M6 en M8 schroefdraad, heb je eigenlijk alle mogelijkheden. En, niet onbelangrijk voor een Nederlander ( om @ZotVanHout voor te zijn :) )een stuk vriendelijker geprijsd.

Bekijk bijlage 157779
Bekijk bijlage 157780

Heerlijk hacks...

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.101
3.602
Je ziet in zo'n filmpje vooral welke fabrikanten hem sponsoren. Zo'n setje om van die enorme gaten in je hout te maken, om het daarna scheef aan elkaar te schroeven, heeft hier totaal geen meerwaarde. Je zet aan beide kanten een paar deuvels en het zit ook prima vast, zonder van die grote gaten. En dan gebruikt hij de meest lullige scharniertjes die hij kon vinden. Die moest hij vermoedelijk zelf betalen.

• Leuk
Waarderingen: -Peters- en Sparrows

Sparrows

Actieve deelnemer
5 jul 2024
116
85
Den Haag
Je ziet in zo'n filmpje vooral welke fabrikanten hem sponsoren. Zo'n setje om van die enorme gaten in je hout te maken, om het daarna scheef aan elkaar te schroeven, heeft hier totaal geen meerwaarde. Je zet aan beide kanten een paar deuvels en het zit ook prima vast, zonder van die grote gaten. En dan gebruikt hij de meest lullige scharniertjes die hij kon vinden. Die moest hij vermoedelijk zelf betalen.
Aangeprate behoeften en modieuze oplossingen voor verzonnen problemen is youtube wel eigen. Net als af toe een echt slim idee of een mooi project. Het verschil zo snel mogelijk zien is een soort handige sport

Laatst bewerkt:

FredR

Actieve deelnemer
30 mei 2016
416
129
61
Sint Odilienberg
1750321320461.png
Zou je dan ook net gewoon de MPC rails van Mupro kunnen gebruiken? Die is er in vele vecshillende maten met bijbehorende glijmoeren.

Fred

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.