Swissrex een aluminium multi bankschroef uit Zwitserland

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.297
1.939
Terkaple
www.woodworking.nl
Misschien kennen jullie nog de Zyliss, de aluminium bankschroef uit Zwitserland. Er waren ook allerlei hulpstukken bij te krijgen zodat je er zelfs een houtdraaibank van kon maken.

Nu is er de Swissrex, het lijkt mij een handig ding voor een mobiele werkplaats b.v. Weinig gewicht en veel mogelijkheden om op locatie van alles op te kunnen spannen.

Hier te koop: Swissrex System-Werkstatt

jaap

Jan van den Broek

Post veel
28 nov 2017
1.589
957
70
Veldhoven
Inderdaad een heel mooi ding. Ik gebruik de Zyliss al zeker 40 jaar, de laatste 23 jaar zit hij permanent op mijn werkbank. En ik heb er in de loop der jaren nog twee erbij gesprokkeld.
Maarrrrrr......Heb je de prijs gezien? CHF 495!!!!!!
Dat is 525 Euro, en dan nog verzenden. (Hoewel ik die zou kunnen uitsparen vanwege een Zwitserse vriend)

• Leuk
Waarderingen: Athanor

Paul90

Actieve deelnemer
25 jan 2021
451
190
Slim ding! Uit nieuwsgierigheid: hoe zou je hier makkelijk een draaibank van kunnen maken, gewoon met een boormachine?

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
5.036
1.022
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Misschien kennen jullie nog de Zyliss, de aluminium bankschroef uit Zwitserland. Er waren ook allerlei hulpstukken bij te krijgen zodat je er zelfs een houtdraaibank van kon maken.

Nu is er de Swissrex, het lijkt mij een handig ding voor een mobiele werkplaats b.v. Weinig gewicht en veel mogelijkheden om op locatie van alles op te kunnen spannen.

Hier te koop: Swissrex System-Werkstatt

jaap

Ziet er uit als de Zyliss...

• Leuk
Waarderingen: ornament

Schaafnerd

Actieve deelnemer
12 jul 2024
53
77
Vlijmen
Ik heb ooit op een rommelmarkt zon Zyliss gekocht voor een paar duppies bedenk ik mij nu, ligt al die tijd in mijn kast met “moet ik ooit nog eens naar kijken”. Zal hem maar eens vooraan leggen ;).

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.026
891
Enschede, Twente
Ziet er uit als de Zyliss...
Swiss-Rex is naar eigen zeggen hun uitvoering van de Zyliss gaan maken omdat Zyliss daarmee opgehouden is. Swiss-Rex verkoopt nog wel onderdelen voor de Zyliss. Ze vermelden nadrukkelijk dat onderdelen niet uitwisselbaar zijn tussen de OG Zyliss en hun variant.
Dat je het maar weet.

(Er zijn wel meer van dit soort 'universele' gereedschappen op de markt geweest — in de jaren 60 vooral. Voorbeelden zijn er van AEG en Metabo, als ik me niet vergis. Is ooit een draadje over geweest hier…)

• Leuk
Waarderingen: Schaafnerd

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.