Stronghold chuck

Crijn

Actieve deelnemer
20 okt 2020
42
7
Ik heb een stronghold chuck. Nu was ik vanmiddag aan het draaien, maar de bekken moest ik steeds aandraaien omdat het werkstuk los kwam. Iemand enig idee hoe dat komt?
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Als het zacht hout is en je draait nogal ruw, kan het elke keer een tikje krijgen en iets indeuken - waardoor je opnieuw moet aandraaien. Of als de vorm van de voet net niet klopt, waardoor het hout slechts op een paar punten klemt, dan staat daar veel spanning op, en als die iets indeuken, dan moet je ook opnieuw aandraaien.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
Heb je wel een goed voetje aan je werkstuk gedraaid?
Ik heb nog niet meegemaakt dat een werkstuk in de stronghold telkens losgaat.
 

Crijn

Actieve deelnemer
20 okt 2020
42
7
Als het zacht hout is en je draait nogal ruw, kan het elke keer een tikje krijgen en iets indeuken - waardoor je opnieuw moet aandraaien. Of als de vorm van de voet net niet klopt, waardoor het hout slechts op een paar punten klemt, dan staat daar veel spanning op, en als die iets indeuken, dan moet je ook opnieuw aandraaien.
Ik ben bang dat dit het is, draait niet zuiver rond.... dank!
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Een spigot bekken, nee geen meedraaiende live center, maar los.
De spigot jaws houden alleen goed als het hout er in de volle lengte in gezet word.
Maar waarom gebruik je de live center niet totdat je het helemaal gedraaid hebt en dan het eind puntje er af neemt, mensen die pennen en dergelijke draaien gebruiken the live center allemaal, dat is in ieder geval wat Ik zou doen, je kunt de spindle heel dun draaien op die manier en vooral met wat langer en zachter hout gaat het hout niet proberen er zichzelf uit te werken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Crijn

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.