Stortkoker door dakraam?

Houtsoort

Actieve deelnemer
5 sep 2022
105
65
Tilburg
Ik ben bezig met het verbouwen van onze zolder. Binnenkort ga ik ook de gemetselde schoorsteen slopen (Enorm ding van 1x1x3,5 m). Het deel op de zolder (onder het dak).

Dit geeft natuurlijk een enorme hoeveelheid puin. Om dit af te voeren dacht ik aan een stortkoker, maar die zou dan door het dakraam moeten. Gaat dat goed?

Ik heb al wat gegoogled maar kon niets vinden. Iemand hier daar ervaring mee?
 

ccrider

Actieve deelnemer
24 jan 2011
184
18
Beusichem (Betuwe)

Houtsoort

Actieve deelnemer
5 sep 2022
105
65
Tilburg
Die had ik ook al gezien inderdaad.
Ik kan de schoorsteen pas slopen als mijn dak vervangen is (aangezien er nu een deel van de schoorsteen nog op het dak staat, wat door de dakdekkers wordt verwijderd). Hierbij ben ik bang dat ik dan dus mijn nieuwe dak en dakgoten mogelijke beschadig..
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.909
2.946
Ik ben bang dat je een rol puinzakken nodig hebt. Ik ben ook benieuwd waar je zo'n enorme schoorsteen voor nodig had. Wat zit er allemaal in voor kanalen?
 

Houtsoort

Actieve deelnemer
5 sep 2022
105
65
Tilburg
Wel meer dan een rol dan vrees ik 😣.
Schoorsteen heeft twee kanalen. Zie foto.

Hij is bij nader inzien denk ik wel wat minder diep dan 1m, 70 cm ofzo
 

Bijlagen

  • IMG_3820.jpeg
    IMG_3820.jpeg
    173,8 KB · Weergaven: 52

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.909
2.946
Gewoon standaard schoorsteen met 2 kanalen van 20 x 20 cm? Jaar of 100 oud. Gewoon in puinzakken. Ik heb er zo al vele gesloopt en afgevoerd. Puinzakken kan je in een container legen als je die hebt staan. Dan kan je ze meerdere keren gebruiken.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.909
2.946
En je moet die zakken niet te vol doen. Je kan beter een keer extra lopen. Als de schoorsteen nog met kalk gemetseld is, raap je hem zonder te hakken zo van boven naar beneden af.
 
  • Leuk
Waarderingen: Houtsoort

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
11.354
2.889
Gaanderen
Toen ik 16 was hebben we zo'n schoorsteen met zijn vieren even snel naar beneden gehaald. Onderaan begonnen en er kwam 8 meter naar beneden. Konden gelukkig door ramen en deuren springen. Ik weet nog wat mijn vader zei. Ik kan het hier niet herhalen. Onverantwoord maar het ging wel snel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ruben houtklusser

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.909
2.946
Ik denk dat de topicstarter de verdieping onder deze vloer wil houden zoals hij nu is. Dus van boven naar beneden slopen. en omdat hij scheef staat er even 2 balken tegen vastzetten, zodat hij niet om kan vallen. Zeg maar hoe ze gebouwd worden als ze vlakker liggen.
 

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
471
98
Ik had een vergelijkbare schoorsteen. Tikkie dikker misschien. Buitendaks was nieuw en dus keihard. Binnendaks idd met kalk en kon ik gewoon afstapelen. Ik heb een glijbaan gemaakt op het dak voor het puin. Maar mijn goothoogte is ook maar 2 meter. Uiteindelijk valt de hoeveelheid puin erg mee.
 
  • Leuk
Waarderingen: Houtsoort

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.725
2.153
Klein-Brabant, Vlaanderen
Ik kan de schoorsteen pas slopen als mijn dak vervangen is (aangezien er nu een deel van de schoorsteen nog op het dak staat, wat door de dakdekkers wordt verwijderd).
Leuk idee, MAAR ik kan pas gaan slopen als het dak vervangen wordt. En alleen m’n dakpannen worden vervangen, niet m’n dakbeschot.
waarom kan je de dakdekkers geen rustpauze geven, en in die tijd een stuk uit het dakbeschot halen en de schoorsteen afbreken ?
als het slechts 1 hoog is, zou ik de stenen naar beneden dragen
 

Houtsoort

Actieve deelnemer
5 sep 2022
105
65
Tilburg
Ik had een vergelijkbare schoorsteen. Tikkie dikker misschien. Buitendaks was nieuw en dus keihard. Binnendaks idd met kalk en kon ik gewoon afstapelen. Ik heb een glijbaan gemaakt op het dak voor het puin. Maar mijn goothoogte is ook maar 2 meter. Uiteindelijk valt de hoeveelheid puin erg mee.

Dat is bemoedigend. Ik ga gewoon sjouwen, dank allen voor de reacties.

Bij mij is de goothoogte 6m dus dat wordt een beetje link denk ik haha
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.