Stofzuigerslang verloop / adapters / bevestiging

KoZaagt

Nieuw lid
21 dec 2020
9
0
Ik bezit nu een afkortzaag, een bovenfrees, en sinds kort zelfs een invalzaag (wat een mooi tool trouwens). En 1 stofzuiger, zo'n zakloze huishoudstofzuiger van Philips. Zuigt prima.

Die ene stofzuiger wil ik dus op die drie aparaten gebruiken (1 tegelijk gelukkig).
Dankzij eigenwijsheid van de verschillende apparaatbouwers hebben we nu de volgende binnen/buiten diameters van de aansluitingen:
- invalzaag: 35 / 39 mm
- bovenfrees: 35 / 41 mm
- afkortzaag: 44 / 50 mm
- stofzuiger: 32 / 49 mm (zo'n klik koppeling)

Het wisselen van gereedschap betekent nu dat ik moet prutsen met duct tape rond de slang om het te laten passen.

Hoe doen jullie dat? Dit moet toch makkelijker kunnen. Er is wel een oerwoud aan adapter stukken te koop maar de juiste heb ik nog niet gevonden. Ik heb het liefst 1 slang, en dan een paar verloopjes. Voordat ik iets ga 3d printen zijn alle tips welkom....
 

KoZaagt

Nieuw lid
21 dec 2020
9
0
Ahum. Deze adapters blijken in de praktijk toch niet te werken voor mij. De grootste maat past niet goed met de stofzuiger. En het rubber klemt niet stevig in het gereedschap. Ik had het aan de maten kunnen zien...

Toch maar eens iets 3d printen dan, en tot die tijd is de duct tape m'n vriend. Tenzij iemand natuurlijk nog suggesties heeft :)
 

bert007

Actieve deelnemer
17 okt 2020
126
59
Bilzen
Ik heb een stuk PVC buis gezocht dat op de slang van de stofzuiger past. Deze PVC buis in stukken gezaagd en elk stuk vast gemonteerd op de toestellen, als het wat los zit, neem ik een stuk binnenband van een fietsband om het op zijn plaats te houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: KoZaagt en StephanS

KoZaagt

Nieuw lid
21 dec 2020
9
0
Ik heb een stuk PVC buis gezocht dat op de slang van de stofzuiger past. Deze PVC buis in stukken gezaagd en elk stuk vast gemonteerd op de toestellen, als het wat los zit, neem ik een stuk binnenband van een fietsband om het op zijn plaats te houden.
Goede tips, dank je!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.