Stofzuiger start, hapert en valt uit

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
610
57
Provincie Zeeland
Hallo houtvrienden,

Mijn stofzuiger, Spit AC1630P, start en gaat dan haperen en valt uit. Na 20 seconden kan ik weer starten en weer hetzelfde verhaal. Hetzelfde geldt als ik de klopfunctie inschakel, dan gaat ie kloppen en dan haperen en stopt ie ermee.

Heb op Youtube een filmpje geplaatst. Wie heeft er een idee wat er mis kan zijn? Als het gerepareerd kan worden zou dat mooi zijn, want het was nogal een duur ding, ook toen ik hem een aantal jaar geleden tweedehands kocht.

 

Luccio

Actieve deelnemer
24 feb 2020
213
87
Rijswijk
kunnen het de koolborstels zijn?
Deze zou je eens eruit kunnen halen en kijken hoeveel er nog over is.
 
  • Leuk
Waarderingen: CSK

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.137
2.624
Als je de motor direct aan het net hangt, blijft hij dan wel lopen? Je hebt of ergens een draad breuk , of je hebt een nieuwe printplaat nodig. In mijn ervaring is het over het algemeen het laatste. Volgens mij is jouw stofzuiger eigenlijk gewoon een starmix, dus je kan gewoon een nieuwe printplaat bij Equi bestellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CSK

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
610
57
Provincie Zeeland
Dat heb ik niet geprobeerd. Hoe kan ik dat veilig doen? Klopt dat het een rebranded starmix is. Alleen nog even het juist type zien te vinden.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.137
2.624
Equi heeft een goede klantenservice. Als je het onderdeelnummer en of een foto van je printplaat hebt, kunnen ze je vast helpen. Omdat ook de trilfunctie uit valt, gok ik dat het probleem op de printplaat zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: CSK

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.137
2.624
Ja, vonken is normaal voor een universeelmotor met koolborstels. Als je de 2 draden die uit je motor komen, direct op de plus en min aansluit, dan zal je zien dat hij gewoon blijft lopen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.137
2.624
In mijn starmix zit een makita print uit een sloper. Ik had er geen 150 euro voor over. En het lullige is, dat er vermoedelijk een onderdeeltje van een euro stuk is. Helaas weet ik niets van elektronica.
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
610
57
Provincie Zeeland
heb reactie van equi/Starmix. Daar word je inderdaad goed geholpen. vervangende printplaat kost 120 euro. Dat is nog te overzien, maar de vraag is natuurlijk of het daarmee opgelost is.

ik weet ook niets van elektronica helaas.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.137
2.624
Een stofzuiger is een heel simpel ding. Een heleboel plastic, een motor, een printplaat met wat schakelaars en een stopcontact en een net snoer met stekker. Het plastic is niet relevant, de motor doet het, Het netsnoer doet het ook, dus wat blijft er over?
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
610
57
Provincie Zeeland
Met een nieuwe print van Equi/ starmix á €130,- werk ie weer als vanouds. Nu het plastic nog in elkaar schroeven en we kunnen weer zuigen.
Bedankt voor het meedenken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.