Stofzuiger slang aansluitingen

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.729
3.934
Zou het niet eens fijn zijn, als stofzuigeraansluitingen gestandaardiseerd worden? IK word er gek van, dat ik steeds weer andere koppelingen aan een slang nodig heb.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
9.861
2.827
Klein-Brabant, Vlaanderen
Zou het niet eens fijn zijn, als stofzuigeraansluitingen gestandaardiseerd worden? IK word er gek van, dat ik steeds weer andere koppelingen aan een slang nodig heb.
wie vertegenwoordigt jou in het europees parlement ?

die lui hebben er voor gezorgd dat het vermogen van stofzuigers begrensd is
alsof dat dat belangrijk is
want je wil toch alle stof weg
en als de zuiger minder goed zuigt, gebruik je hem langer !
dus even veel verbruik

voor laders van gsm hebben ze wel goed gezorgd
die moeten nu dezelfde ingang hebben
👏

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.729
3.934
Volgens mij is die begrenzing alleen voor huishoud stofzuigers. Dat is toch al niet mijn afdeling. Maar die aansluitingen zijn vaak best duur. En dan wil je hem weer voor een andere maat slang hebben, dan dat er bij de stofzuiger geleverd word. Ik voel er weinig voor om bij elke stofzuiger een verzameling slangen te gaan kopen.

John1969

Post veel
10 jul 2023
1.188
731
‘s-Hertogenbosch
Ik ook maar omdat alle fabrikanten zichzelf de hemel inprijzen en zichzelf belangrijk vinden zit je als consument met de gebakken peren, of als in deze kwestie, met verschillende aansluit diameters….

Hier dezelfde ergernissen, maar wat doe je eraan, blijven janken of je eigen naad naaien en voor jezelf oplossen….

Groetjes John

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.729
3.934
En ik heb oude festool en mijn collega heeft nieuwe festool. Ik tape de oude festool slangaansluiting dan maar op de 35mm aansluiting vast. Dan heb je aansluiting 35 en 36mm. Hoe moeilijk is het nu om alles gewoon 35mm te maken? Die rubberen tussenstukken zijn leuk voor een stationaire machine. Ik heb een tapse variant bij een van mijn starmixen. Maar ze zijn te duur om steeds weer zo'n ding te versnijden. En je staat met rollen ducttape te klooien om alles aan elkaar te houden.

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
9.861
2.827
Klein-Brabant, Vlaanderen
En ik heb oude festool en mijn collega heeft nieuwe festool. Ik tape de oude festool slangaansluiting dan maar op de 35mm aansluiting vast. Dan heb je aansluiting 35 en 36mm. Hoe moeilijk is het nu om alles gewoon 35mm te maken? Die rubberen tussenstukken zijn leuk voor een stationaire machine. Ik heb een tapse variant bij een van mijn starmixen. Maar ze zijn te duur om steeds weer zo'n ding te versnijden. En je staat met rollen ducttape te klooien om alles aan elkaar te houden.
+1
aansluitingen zijn een onmogelijk wereldje op zich

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
3.437
1.136
Enschede, Twente
Ik denk dat het ten eerste een ‘hou je gebruikers in je eigen ecosysteem’ ding is. Dus min of meer gebonden zijn aan een bepaalde leverancier. Wat ook een verdienmodel is als het om accessoires gaat.
Daarnaast kan het een optimalisatieverhaal zijn. Welke diameter levert maximaal resultaat op bij de motor die ik gebruik, etc. Dan kan het om redelijk klein lijkende verschillen gaan die toch belangrijk zijn.
Standaardisatie is niet altijd iets dat goed uitpakt als het gaat om maximaal resultaat en innovatie.

Over die 850 watt limiet uit Brussel voor huishoudelijke stofzuigers kun je ook bedenken dat bij een paar honderd miljoen gebruikers zoiets een paar kerncentrales kan schelen, terwijl 850 Watt ook een leuke uitdaging is voor fabrikanten om meer hun best te doen.

• Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.729
3.934
Het lullige is, dat de motoren veel beter gestandaardiseerd zijn dan de ketelaansluitingen. En voor de zelfde stofzuiger heb je een heel scala aan slangdiameters. Het zijn bijna allemaal motoren met omlooplucht.

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
13.054
3.849
Gaanderen
Ik weet dat velen problemen ervaren met aansluitingen van een stofzuiger op diverse machines.
Ik moet zeggen dat ik zelf er helemaal geen probleem mee ondervind. Toevallig heb ik 3 maten festool slangen overgehouden. Die passen op al mijn machines. Klein stationair (63 mm en groter) heb ik met pvc aangepast naar 100 mm.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
10.729
3.934
Het probleem zit vooral bij de ketelaansluitingen. Een slang neem je makkelijk mee, maar stofzuigers laat ik het liefst zo lang mogelijk bij de klant staan. Zeker als ze op de hogere verdiepingen staan. Smalle steile trapjes zijn met mijn formaat al een uitdaging als ik mijn handen vrij heb.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.