Stofafzuiging

kire

Actieve deelnemer
5 jun 2010
177
4
Hulshout
Om mijn werkplaats wat netter te houden had ik de gedachten een stofafzuiging te kopen voor draaibank. Gisteren een 2de hands gekocht een kleinere maar redelijk nieuw. Stoote direkt op een probleem zit een rooster aan de aanzuiging en verstopt bijna direct met de grotere krullen. Nu ben ik aan het overwegen kan ik die rooster er afdoen of zou dat een probleem geven voor de schoepen van de motor. Ik denk misschien beter doorverkopen en een andere kopen maar welke dan? Rooster zie foto.

Bijlagen

• image-17-03-2025_22-30-10-38.jpg
    image-17-03-2025_22-30-10-38.jpg
    165,3 KB · Weergaven: 10

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.736
3.395
Die roosters zitten in al die dingen. Als je alleen fijn stof af zuigt gaat dat prima. Maar als je krullen wil zuigen, zoals bij een draaibank of een vandikte bank, dan kan je beter even de slijptol ter hand nemen.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.736
3.395
Ik gebruik de slang ook voor meerdere machines. Maar dat werkt bij mij het beste als ik de opening van de slang die niet op de afzuiger zit, op een andere machine schuif.

• Leuk
Waarderingen: kire

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.736
3.395
En als je aan machines werkt, maak je ze stroomloos. Dus stekker er uit. Dan kan je prima de afzuiger van krullen ontdoen. Bij mij blijven vooral lange krullen van met de hand schaven in de afzuiger hangen.

• Leuk
Waarderingen: kire

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.