Stofafzuiging

Leep

Actieve deelnemer
19 apr 2023
38
43
Maarsbergen
Hallo, ik heb een vraagje. Ik heb een Record Power CamVac voor stofafzuiging bij houtdraaien (afwerking). . Ik vind dat ie maar matig zuigt en hij maakt veel herrie. Ik zag ook dat Baptist een Record Power AC400 luchtreiniger levert. Herkent iemand mijn ' klacht' over de CamVac en heeft iemand ervaring met de AC400?
 

Triek77

Actieve deelnemer
26 jan 2024
206
141
Schouwen-Duiveland
Hallo Leep,

Ik heb een Camvac met 2 motoren en die zuigt als een malle. Heb je bij jou CAmvac de slang verjongt naar een veel kleinere slang? Zo ja, zal je daar het euvel moeten zoeken.

Je hebt twee soorten afzuigers namelijk een High pressure/low volume(HPLV) of een Low pressure/ High volume(LPHV). Bv. een bouwstofzuiger zuigt volgens het HPLV principe en als je daar de slang diameter vergroot zal je resultaat van je afzuiging snel achteruit gaan. Je gaat dan de druk verlagen en het volume vergroten en dat is net wat die zuigers niet aankunnen.

Je Camvac is net andersom. Die werkt met het LPHV principe. Dus als je daar de slangdiameter verkleint ga je dus je volume sterk verlagen en door de lage druk zal je zuigkracht drastisch afnemen........

En ik heb ook een Record Power AC400 luchtreiniger en daar ben ik heel erg over te spreken. Doet zijn werk goed. Alleen wel op tijd de filters schoonmaken anders werkt de unit niet meer optimaal tot niet. Ik maak ze elke week een keer schoon met een stofzuiger of compressor. Zowel de buitenfilter als de fijnstof filter. Is een werkje van een paar minuten.
 

MarcelvdW

Actieve deelnemer
25 mei 2022
169
66
Almen aan zee
Ja bij mij doet de Camvac het ook als een tierelier.
Gebruik je alleen Ø 100 mm slang?
Anders zoals Triek zegt: eigenlijk niet verjongen de slang.

Wat de herrie betreft: als je een 'stofzuigerslang op het uitlaatstuk zet, scheelt al een hoop.
(of twee als je twee uitlaatjes hebt)
Van deze heb ik, doen het goed Record Power Ø 63 mm afzuigslang 2,5 meter - Baptist

Helemaal luux is je Camvac in een geluidsisolende doos zetten, volgens mij heeft Hooked on Wood er een filmpje over op YouTube
 

de Haan

Oud hout
17 aug 2009
3.553
780
Emst
Record Power AC400 luchtreiniger,
Je kan beter eens deze link doorlezen, dit is een veel betere luchtreiniger.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.