Stofafzuiging

Eric55

Actieve deelnemer
6 dec 2015
458
153
Hattemerbroek - N.O Veluwe

jabjab

Actieve deelnemer
10 mei 2011
259
130
Leeuwarden
Geen ervaring mee maar ik ben me toevallig ook aan het oriënteren op een fijnstoffilter.

Ik ga vrijdag bij Kor (Kiesvoorhout) langs om te kijken naar de benodigdheden voor een zelfbouwsysteem. De filters van Kor houden veel fijner stof tegen (gebruikt een eindfilter klasse F9 (volgens EN779 getest) en die filtert minimaal 85% deeltjes van 0,4 micron af). Ter vergelijking; het filter van de WEN3417 heeft een 1 micron binnenfilter. En juist het hele fijne stof is wat je graag kwijt wilt.

Kortom, geen ervaring maar wel het advies om eens contact op te nemen met Kor of de bekende draadjes nog eens door te lopen: Luchtfilter zelf maken
 
Laatst bewerkt:

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
1773m3/uur met een opgenomen vermogen van 330VA voor 300,-. Das al een hele klus voor een 500VA ventilator zonder filters. Ik zou de effectieve waardes met een korreltje zout nemen. Je mag blij zijn met de helft van de opbrengst verwacht ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Grant837

kiesvoorhout

Actieve deelnemer
6 mrt 2008
616
96
Rottum Frl.
www.kiesvoorhout.nl
Deze WEN unit, vergelijkbaar met vele andere Chinese klonen en met bijvoorbeeld de AC-400 van Record Power zijn onvoldoende voor fijnstof te filteren.
Er zitten maximaal F7 filters in, meestal slechts M6 (=ePM10 60%) die zelfs nog 40% deeltjes van 10 micron doorlaten. Veelal zijn de filters groen gekleurd, dat is een code in de HVAC voor filterklasse M6.
De filters hebben een zodani hoge weerstand, dat de ventilator maar 30% capaciteit maximaal overheeft.
Daarom heb ik ook een unit ontwikkeld die betere filters heeft ( ePM1 85% vgl. F9) en tevens met een lage initiële weerstand om de capaciteit te waarborgen.
Meten is weten en daarom is nu ook de APC-3.0 controller leverbaar.
Dan kun je zien wat er in je werkplaats rondzweeft en wordt de reiniger automatisch gestuurd op PM1.

Groet, Kor
 
  • Leuk
Waarderingen: Eric55

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.