Ik ben sinds vanmiddag de trotse eigenaar van een Makita vandiktebank, type 2012NB.
Oorspronkelijk was het mijn bedoeling een tweedehands vlak van diktebank, zoals de Kity, te kopen, maar de vele positieve commentaren over de Makita, zoals van WR1944, hebben de doorslag gegeven voor de 2012NB.
De eerste proefbalkjes ,vuren, Tali en Azobe zijn geschaafd, wat een gemak.
Het geluidsniveau valt me mee, morgen ga ik wat langere stukken schaven.
Wat me wel opvalt, en daar heb ik meteen een vraag over, is de stofafzuiging.
Ik heb een Cyclone afzuiging met een Protool VCP170E stofzuiger.
De stofafzuigkap van de Makita sluit links en rechts onder niet aan, aan de onderkant helemaal niet, omdat er een inkeping in de stofafzuigkap zit, zie ook de foto. Aan de onderkant valt het aluminium blok iets terug, dus daar is een grotere luchtspleet te zien.
Door die spleet blaast de Makita houtsnippers naar buiten, die wil ik uiteraard in de Cyclone bak krijgen.
Weet iemand waar die inkeping in de stofkap voor dient, en waarom er een extra luchtspleet aanwezig is aan de onderkant?
Joep

De Makita, recht uit de verpakking

de inkeping in de stofafzuigkap, onder de kap is de spleet nog groter
Oorspronkelijk was het mijn bedoeling een tweedehands vlak van diktebank, zoals de Kity, te kopen, maar de vele positieve commentaren over de Makita, zoals van WR1944, hebben de doorslag gegeven voor de 2012NB.
De eerste proefbalkjes ,vuren, Tali en Azobe zijn geschaafd, wat een gemak.
Het geluidsniveau valt me mee, morgen ga ik wat langere stukken schaven.
Wat me wel opvalt, en daar heb ik meteen een vraag over, is de stofafzuiging.
Ik heb een Cyclone afzuiging met een Protool VCP170E stofzuiger.
De stofafzuigkap van de Makita sluit links en rechts onder niet aan, aan de onderkant helemaal niet, omdat er een inkeping in de stofafzuigkap zit, zie ook de foto. Aan de onderkant valt het aluminium blok iets terug, dus daar is een grotere luchtspleet te zien.
Door die spleet blaast de Makita houtsnippers naar buiten, die wil ik uiteraard in de Cyclone bak krijgen.
Weet iemand waar die inkeping in de stofkap voor dient, en waarom er een extra luchtspleet aanwezig is aan de onderkant?
Joep

De Makita, recht uit de verpakking

de inkeping in de stofafzuigkap, onder de kap is de spleet nog groter