Stofafzuiging: adapter gezocht

VLODT

Actieve deelnemer
11 jul 2011
195
22
Gendt
www.vlodt.nl
Goedenavond,

in mijn werkplaats moet ik de stofafzuiging nog verbinden met m’n zaagtafel en vd bank. Na wat uitzoekwerk overweeg ik het systeem van Spiro-buizen te maken. Puur uit financieel oogpunt. Een systeem van Felder is duurder.

Het buizen systeem heeft een diameter van 160mm. Dat past bij mijn afzuiging die een ingang heeft van 160mm.
Er komen een aantal afsluiters tussen, eventueel met motor die ik centraal aan kan sturen. Alle aansluitingen zijn voorzien van rubber om het geheel luchtdicht te maken.

Alleen is er 1 “kleine” uitdaging: mijn zaag heeft een aansluiting van 80mm (boven) en 120 mm (Beneden). Ik kom geen goede adapter voor die laatste diameter tegen. Het spiro systeem heeft alleen 125mm.

Draait dit mijn keuze voor spiro de nek om of zijn er toch adapters op de markt verkrijgbaar? Of is die 5mm op een andere manier te overbruggen?

ps ik ben natuurlijk wel benieuwd of mijn keuze voor Spirobuizen ook jullie keuze is: goedkoop is duurkoop?

Laatst bewerkt:

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.570
3.284
Verlopen zijn gewoon te koop 160 x 125 en 160 x80. Voor het verloop van 125 naar 120 kan je een rubber rioolsok gebruiken.

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
9.570
3.284
Zo'n rioolsok is natuurlijk gewoon 125mm. Maar omdat hij van rubber is en gemonteerd wordt met slangklemmen, kan je hem ook op een buis van 120mm klemmen.

• Leuk
Waarderingen: VLODT

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.