Stoel met Delftsblauw

Henk H

Hout maakt gelukkig
22 nov 2020
903
760
Nootdorp
Jullie kennen dit soort bankjes vast wel. Ziet er leuk uit, maar na een paar jaar is het hout vergaan en dan houd je de prachtige gietijzeren frames over.

tuinbank.jpg

De gietijzeren frames was het startpunt. Deze heb ik voorzien van azobe hout van een houten tuinpaal. Vervolgens heb ik Deltsblauwe tegeltjes gekocht bij een kringloop winkel, net de toepasselijke opschrift 'de vermoeide wandelaar. De bovenkant van de rugleuning wilde ik afronden met deklatjes als bescherming tegen de regen.

IMG_3429.JPG

Maar de ontvanger van de stoel wilde liever de afronding van de stoel die vergelijkbaar is met zijn bovenraam. Dus een kleine wijziging op het ontwerp. Vervolgens is de rugleuning in de 'dorpskeur' groen geschilderd, en dan heb je het volgende resultaat.
b784c059-7367-41ef-bbc6-0c414b690c94.jpg

En iedereen kan de stoel sinds vandaag uitproberen in het centrum van het dorp Oosterend op Texel!
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer en ZotVanHout

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Leuk èn erg origineel. Zoals deze is er maar één. En alles met hergebruikte materialen zo te lezen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.