Startrite tilt-arbor voor de liefhebber - gratis meenemen.

Fugazi Furniture

Nieuw lid
8 jul 2021
13
21
Amsterdam
Deze zaagtafel tweedehands aangeschaft en er bleek van alles mis. Nu: nieuwe motor, poelie, v-snaren, bedrading en schakelaar verder en ik ben er wel een beetje klaar mee. Het werkt gewoon niet, de v-snaren en as worden erg snel heet, er zit een hobbel in de as, en zelf bij het schulpen van 5 cm matig hard hout komt de hele boel tot stilstand. Maakt ook meer lawaai dan me lief is. Ik ben een houtbewerker, geen machinist, en heb dus de handddoek in de ring gegooid en een nieuwe zaagtafel besteld. Wellicht zijn er mensen die er iets mee kunnen, willen of onderdelen van deze machine kunnen gebruiken. In dat geval kunnen ze ḿ gratis komen ophalen en veel plezier ermee. tafel kan er af, dan hou je twee delen over die nog net te tillen zijn. Amsterdam.
 

Bijlagen

  • 20241020_134408.jpg
    20241020_134408.jpg
    181,5 KB · Weergaven: 114
  • 20241020_134402.jpg
    20241020_134402.jpg
    176,9 KB · Weergaven: 113

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
235
35
Holten
Ik snap de frustratie, dat was zonde van je tijd en moeite, de zaag ziet er wel degelijk uit maar zal wel niet heel netjes zijn behandeld door de jaren heen, zal hier vast wel iemand zijn die er wat mee kan.

Wat is je nieuwe zaag geworden?
 

Fugazi Furniture

Nieuw lid
8 jul 2021
13
21
Amsterdam
De nieuwe is een Record Power TS250 C, gekocht bij Meyer in Duitsland. Had 'm liever bij Baptist gekocht maar daar zit ie niet (meer) in het assortiment. Het ging eigenlijk tussen deze, de nieuwe kleine Hammer en een Axminster AP254SB. Ik heb slechte ervaringen met Axminster en die is natuurlijk nog een stukje duurder, de Hammer leek leuk maar is pas in Januari leverbaar, en op de een of andere manier had ik er geen goed gevoel erbij. Ik had een berichtje gestuurd naar Felder met een paar vragen en nooit antwoord op gekregen. De turbo-taal op de website geeft me een beetje jeuk ("traploos verstelbare schulpgeleider!"Ja, duh....) en het is gewoon hun markt niet. Helemaal cheapo vind ik dat je er maar 1 handwiel bij krijgt, dat je blijkbaar steeds moet wisselen tussen hoogte- en hoekverstelling...en eventuele extra opties zijn zoals gewoonlijk bij Felder erg duur.

De RP zal geen wereldmachine zijn, maar ik kan iig weer zagen. Voor het echt zware werk hebben we hier zowiezo een Altendorfer staan,maar daar moet ik een eindje voor lopen.Ik heb van RP ook een PT107 vlak- van dikte bank staan die eigenlijk ook bedoeld was als tijdelijk maar die het eigenlijk heel aardig doet voor een 220 Voltmachine voor een "kleine" prijs. Dus ik heb er wel vertrouwen in dat ik voor dat bedrag (Eu. 1300 in de BTW) waar voor mń geld krijg. Tweedehands machines doe ikzowiezo niet meer, het is niet de eerste keer dat ik er meer mee aan het sleutelen ben dan dat ik er hout mee bewerk.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.