Starmix probleem

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
115
12
Tijnje
Sinds 3 jaar (of zo) heb ik een Starmix iPulse L1635 in gebruik. Ik gebruik hem vooral voor het afzuigen van houtstof/zaagsel: invalzaag, schuurmachine en met wat geknutsel zelfs voor mijn Inca tafelzaag en lintzaag. Zeer tevreden, tot deze week.

Het apparaat is altijd met de (dure) stofzuigerzakken gebruikt. Behalve vorige weekend, de zakken waren vol, dus zonder stofzuigerzak verder gezaagd en geschuurd. Voor zover ik dat op dit forum heb gelezen niet ongebruikelijk. Helaas begon de Starmix eergisteren kuren te vertonen: de motor "fluctueert" in toeren en zuigkracht. Wanneer ik de zuigkracht terugdraai naar het minimum is het prima, maar draai ik die terug omhoog dan is het weer mis. Filters door de machine leeg laten kloppen, met perslucht hele machine en filters schoongespoten, nieuwe (dure) zak er in: helpt niks. De filters zien er goed en schoon uit. Wordt het tijd voor een bezoek aan de Starmix reparateur?
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.119
415
Als je de filter er uit laat zuigt hij dan wel?
zo ja dan wordt het tijd voor een nieuw filter

er zit een waterslot in de meeste bouwzuigers soms gaat dat wel eens vastzitten
 
  • Leuk
Waarderingen: nijb_jan

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
115
12
Tijnje
Van een waterslot ben ik niet op de hoogte. Zit er vast in, maar dan moet het apparaat uit elkaar. Maar zonder filters proberen om vervuilde filters uit te sluiten is een goeie: probeer ik morgen.
 

J@ko

#verywoodnl
25 okt 2020
80
47
Arnhem
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn Starmix 1625. Alleen toen hij een paar maanden oud was. En hij draaide alleen stabiel op maximum stand. Het lampje knipperde ook onregelmatig bij het fluctuerende toerental. Stof kwam er nooit in want een cycloon ervoor staan. Starmix gebeld en iemand van de reparatieafdeling gesproken, klonk als electronicaprobleem en dat was het uiteindelijk inderdaad. In overleg met Starmix zelf en de verkoper (Mastertools) toen zelf de machine naar Tiel gebracht (ik woon er niet ver vandaan (en het scheelde verzenden van het apparaat) voor reparatie onder garantie. Ben werkelijk waar perfect geholpen, wat een goede service en vriendelijke mensen. Dus ik vrees dat het voor jou ook een bezoek wordt…
 

nijb_jan

Actieve deelnemer
29 aug 2013
115
12
Tijnje
Bedankt voor het meedenken! Apparaat zonder filters gestart, toen leek het even opgelost, maar de filters zijn superschoon. Hele stofzuiger met perslucht schoongespoten, maar toen ik alles weer in elkaar had gezet keerde het probleem weer terug, net iets anders. Ik denk dat er inderdaad iets schort aan de electronica, helaas. De dealer zit in Haarlem, de importeur zit in Tiel en ik woon bij Heerenveen. Fijn! :cry:
 

Superkees

Post veel
17 aug 2017
2.095
418
Op marktplaats zit iemand die aan de lopende band 2e hands starmix stofzuigers verkoopt. En vaak met een nieuwe motor af anderszins onderdelen vervangen. Blijkbaar zuigt het goed, maar laat de betrouwbaarheid te wensen over.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.