Stapeldorpeldeur zelf maken

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.762
980
Omgeving Eindhoven
Nadeel van de lijm die ik gebruik is dat het er niet mooier op wordt omdat hij niet mooi verdeeld.
Dus ga ik maar van de week maar chloroform bestellen, kijken of het daar mooi mee gaat.
Voor plexiglas gebruik ik altijd Acrifix 192 acrylaat lijm. Dit is waterdun en kruipt mooi tussen de naden.
Met chloroform overigens geen ervaring trouwens, al heb ik ooit ergens gelezen dat het daarmee ook goed te doen is.

Als ik zo naar het filmpje kijk, lijkt het mij ook dat hij er grondverf tussen doet. De manier hoe het zich laat uitsmeren doet daar wel aan denken, en hij smeert het niet voor niets op beide delen waar hij later niet bij kan (zowel mes als groef), en dat zou je met lijm ook niet doen. Ze laten niet zien hoe hij de deur in de klemmen zet en/of afwerkt, zou dus best eens kunnen zijn dat hij de druppels nog afveegt voor het droogt. Maar hij smeert het er inderdaad zeer royaal op, ja. Maar mogelijk gewoon omdat dat het snelste gaat en hij snel wil doorwerken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ambidexterity

Rdl

Post veel
7 okt 2021
963
395
hilversum
Tis een gehaast filmpje.
Met iets minder haast was het beter geworden dat staat vast.

Wat me het meest opvalt is dat er een kier blijft tussen de staanders en de tussen liggers. Aan de andere kant zitten ze er strak in ( misschien dat het na het filmpje is opgelost of dat ik een schaduw aan zie ervoor)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ambidexterity

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Ja, daar zat ik ook gelijk naar te kijken, gevingerlast naaldhout, maar dat filmpje is al een aantal jaren oud uit de tijd dat hardhout even niet meer favoriet was. Ondanks dat is het een interessant mooi filmpje om naar te kijken, toch een aantal dingen van opgestoken. Ook hier wordt de dorpels niet horizontaal gelijmd maar voor gelakt. Het is me nu duidelijk dat de eerst filmpje grondverf was en geen lijm.
 

Ambidexterity

Actieve deelnemer
Voor plexiglas gebruik ik altijd Acrifix 192 acrylaat lijm. Dit is waterdun en kruipt mooi tussen de naden.
Met chloroform overigens geen ervaring trouwens, al heb ik ooit ergens gelezen dat het daarmee ook goed te doen is.
Acrifix 192 gebruik ik ook inderdaad, wij gebruiken dit om zo mallen te maken voor een product stabiel te leggen tijdens het drukken bijvoorbeeld. Dat het er dn iets minder mooi uit ziet is dan geen ramp.
Wij doen dottjes/streepjes, misschien is dat mijn fout en moet ik er gewoon meer tussen doen en het laten vloeien. Misschien verkeerde zuinigheid.
Ik zal dat eens gaan proberen van de week om wat royaler te doen in een testje. Ook wil ik gaan testen met chloroform.

@klaas0639, ik zag je reactie die je weer weg hebt gehaald over dat er het een en het ander nu door elkaar loopt. Ja je hebt inderdaad gelijk, dit was niet mijn bedoeling zo, maar opzicht denk ik dat het nog te handelen is. Maar ik probeer dat in vervolg wel te voorkomen (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: klaas0639

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
Witte lijm is toch niet geschikt voor buiten.
Hij lijmt de deuren met een D4 bruislijm.
Wit is idd de grondverf voor tussen de balken.
De druipers schuur je er zo weer van af.
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Dat filmpje is niet bedoeld om kennis over te dragen. En reclame voor het bedrijf is het ook niet . Daarvoor maakt het een te slordige, kwastige indruk. Als ik zijn baas was zou ik het filmpje voor plaatsing hebben afgekeurd. Waarvoor het wel is bedoeld weet ik niet. Etc. etc. foeter foeter :).

Klaas
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.