Stanley 71 achteruit?

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.235
535
Eanske
ingoogni.nl
Om een probleempje op te lossen dacht ik slim te zijn en de beitel in de andere kant van de Stanley #71 te monteren. Maar dat gaat niet. De schroef omhet geheel mee vast te zetten loopt tegen de opbouw van de brug aan (nieuwer model). Is het niet de bedoeling om de schaaf zo in te zetten?

Een stukje van de schroef afslijpen is zo gepiept, maar dan wil ik er altijd wel graag een moer op hebben. De wartel voor de hoogteverstelling heeft echter een andere draad. Klopt dat of is deze #71 aangepast?

Weet iemand wat voor draad de vastzetschroef heeft, dan kan ik eens kijken of er iets anders voor te vinden is voor ik deze afslijp.
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Om een probleempje op te lossen dacht ik slim te zijn en de beitel in de andere kant van de Stanley #71 te monteren. Maar dat gaat niet. De schroef omhet geheel mee vast te zetten loopt tegen de opbouw van de brug aan (nieuwer model). Is het niet de bedoeling om de schaaf zo in te zetten?

Een stukje van de schroef afslijpen is zo gepiept, maar dan wil ik er altijd wel graag een moer op hebben. De wartel voor de hoogteverstelling heeft echter een andere draad. Klopt dat of is deze #71 aangepast?

Weet iemand wat voor draad de vastzetschroef heeft, dan kan ik eens kijken of er iets anders voor te vinden is voor ik deze afslijp.
Moet gewoon kunnen hoor!

of je hebt een verbouwde 71 te pakken.
Een fotootje zou wel handig zijn.

groetnis,
Roeland
 

Roeland

Post veel
22 feb 2009
1.713
817
Akkrum
www.meubelmakerijbrekelmans.nl
Dat is normaal heb ik ook bij m’n Stanley en ook bij m’n Record grondschaaf.
Heb een MM weg gevijld. En het is zaak om de klemme rij zo laag mogelijk te plaatsen.
wat bedoel je met een moer?
zou gewoon het vleugelboutje gebruiken volgens mij zijn deze ook nieuw te verkrijgen.
groetnis,
Roeland
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.235
535
Eanske
ingoogni.nl
wat bedoel je met een moer?
Een moer op de vleugelbout draaien om de vijldiepte in te stellen. Bij het weer losdraaien van de moer trek je eventueel vervormde draad weer 'recht'

Dat helpt. Misschien niet een stukje van de draad afhalen, maar een vlak kantje vijlen aan de vlinder van de schroef?
Daar heb ik aan gedacht, maar is niet echt elegant. Ik ga op zoek naar een resereve vleugelbout en kort deze iets in.

Dank.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.096
2.606
Nee zo bedoelde ik het niet. Ik was gewoon benieuwd naar de functie van dat steuntje.
 

Efvee

Actieve deelnemer
9 jun 2021
724
288
RegioRotterdam
Ja, maar wat voor draad? 'T zal toch niet metrisch zijn?
Toen het VK nog het VK was zou het BSW zijn geweest, maar met die britten van tegenwoordig weet je het nooit. Het kan geen kwaad het even te proberen.
Als het niet metrisch is dan heb je vast wel ergens zo'n doosje met onbegrepen boutjes en moertjes, toch?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.