Dank u voor jullie toffe reacties,
@ superkees Het schuurpapier zit gewoon in de gleuf, de rest is gelijmd met spuitbuslijm op de tol. Het papier los krijgen gaat nogal vrij makkelijk. Na het loskomen blijven wel wat restanten aan de tol hangen maar dan laat ik die rond draaien op de klomboor en houd er een schuurpapier tegen. Op een paar seconden is alles verwijderd. Onlangs heb ik hiermee zitten testen en ik heb een oplossing gevonden om alles toch net iets makkeliker te maken.( zie ook mijn antwoord naar @hstraat)
@mans Leuk om te zien op welke manier jij het deed. Altijd heel interessant om andere meningen te leren kennen, dat is ook waarom ik dit forum zo inspirerend vind. Ik heb voor ik deze versie maakte die manier van klemmen ook geprobeerd, omdat ik eerst geen fan was van het lijmen. Maar door de snelheid waarmee de tol draait kon de spil het schuurpapier niet houden en vloog het er na een paar omwentelingen al uit, hoe hard ik het ook opspande, dus vandaar mijn lijm keuze.
@hstraat (zie ook mijn antwoord naar superkees) om geen restanten van lijm en schuurpapier te hebben heb ik een paar weken terug een test gedaan met schilderstape. Wat ik doe is het volgende: Ik lijm de tol in met contactlijm spray, ik laat even drogen en dan omwind ik de tol netjes met schilderstape (die blauwe). Wel opletten dat de tape elkaar niet overlapt anders krijg je oneffenheden. Op die tape lijm ik dan het schuurpapier. De resultaten van die test waren super. Het schuurpapier komt niet los bij gebruik aan hoge snelheden en de schilderstape laat geen restanten achter wanneer die verwijderd word. Het verwijderen zelf gaat ook heel erg makkelijk. Misschien maak ik er binnenkort een demo video van, dan kan je zien hoe ik het doe.
Ik hoop jullie hiermee op nieuwe ideeën te kunnen brengen en te inspireren. Heb je nog verbeteringen in gedachten dan hoor ik het graag. Samen bereiken we meer dan alleen.
Groeten
C