Spiegel met eiken frame

Invator

Actieve deelnemer
13 mei 2024
57
85
Boortmeerbeek
Een 'namiddag' projectje, een oude spiegel die ik heb ingekort en in een strak eiken frame heb verwerkt. Dit als onderdeel van de vernieuwing van onze slaapkamer. Tevens ook de eerste keer dat ik pennen op
deze manier heb getrokken met de toupie. Achteraf gezien had ik liever de pennen wat dieper gemaakt,
maar lijkt voldoende stevig zo (time will tell :))

Ook deze weer eens in een Youtube jasje gestoken, het monteren begint al wat vlotter te gaan.

IMG_8942.jpg

ikbeneyal

Actieve deelnemer
18 jan 2023
30
11
Gilze (NB)
mooi. leuk die hele spiegel aan t einde op de roltafel ;-)

zag ik 't goed dat je voor het trekken vd pennen op de frees, een stuk hout zowel ervoor als erachter had vastgezet? en wat smeerde je er aan afwerking op aan t einde?

• Leuk
Waarderingen: Invator

Invator

Actieve deelnemer
13 mei 2024
57
85
Boortmeerbeek
mooi. leuk die hele spiegel aan t einde op de roltafel ;-)

zag ik 't goed dat je voor het trekken vd pennen op de frees, een stuk hout zowel ervoor als erachter had vastgezet? en wat smeerde je er aan afwerking op aan t einde?
bedankt! Er zit enkel een stuk hout achter het werkstuk (om uitbreken te voorkomen). Heb de twee latjes wel op een stukje multiplex liggen om ze wat hoger te leggen (zodat ze niet op de freestafel slepen).

De spiegel werd met Osmo top oil (natural, 3068) afgewerkt (1 laag).

• Leuk
Waarderingen: ikbeneyal

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.