Voor de Sint van kleindochter heb ik, op vraag van mijn dochter, een speelgoedkeukentje gemaakt, met de volgende afmetingen : 72 cm breed, 95 cm hoog en 32 cm diep. Als voorbeeld ktreeg ik een foto van een keukentje v
Ik wilde echter
Opnieuw. (Iets fout gelopen
)
Dus: ik kreeg een foto van een speelkeukentje van "Petite Amélie", doch ik wilde er wel een aantal functionele elementen aan toe voegen zoals kookplaat, dampkap, knoppen voor de oven enz.). Dit was wel los te verkrijgen maar duur. Bij de Carrefour botste ik echter op een keukentje, aan een zeer schappelijke prijs, waar dit aanwezig was. Ik zou dit keukentje dan gebruiken als donor.
Het keukentje zelf werd gemaakt uit massief grenen, het "werkblad van een timmerpaneel dat ik nog ergens had liggen uit een ver verleden en het plexiglas werd besteld bij "plexiglas op maat" (hier heb ik uiteindelijk 3 plexiglaspanelen besteld, omdat dit - met verzendkosten er bij - evenveel kostte als 1 paneeltje).
Met uitzondering van het deurtje van de microwave, heb ik BLUM scharnieren gebruikt (achteraf beschouwd wel wat overkill, maar heb hiervoor gekozen om reden van gemakzucht
).
Hieronder wat foto's van het maakproces
En tot slot : Voor iedereen een gelukkig, gezond en succesvol 2025
Luc