Snelbeton vergeten

Eikeltje

Nieuw lid
21 mrt 2021
13
0
Brabant
Wij hebben vandaag de overkapping geplaatst (aanbouw veranda van 5*3 eikenhout). Dit is allemaal goed gegaan en de overkapping staat prima maar we zijn vergeten de snelbeton bij de poeren te gooien. De poeren staan nu alleen op een stoeptegel. Het is nu dus verder gewoon opgevuld met alleen aarde. Wij hebben poeren gebruikt die schuin naar boven aflopen.

Voordat we alles weer gaan uitgraven.. wat zouden jullie doen in deze situatie? Kijken hoe het de komende maanden gaat? Of moeten we het echt uitgraven en bijstorten?
 

peterdorn

Actieve deelnemer
1 dec 2019
406
175
Leeuwarden
Snelbeton helpt eerder bij het plaatsen. Als het goed is, is je veranda nu het klaar is een stijf geheel dankzij schoren etc. Het enige wat je wilt voorkomen is het verzakken, en dat heb je goed gedaan middels de betontegel onder de poer.

Niks meer aan doen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Superkees
Ik zou hier toch niet zo heel erg gerust op zijn...Maar goed ik ben dan wel iemand die het niet zo op betonpoeren heeft.
Het is nogal een gewicht wat op de poeren en dus op de stoeptegel staat op dit moment.... Is het je het waard dat de hele bouw straks verzakt en je opnieuw kunt beginnen?

Waarom heb je niet een fundering gestort? Het gaat immers om een aanbouw begrijp ik?
 

AvdLinden

Actieve deelnemer
30 apr 2014
451
94
Als die al staat zou ik ook niet weten wat achteraf bijstorten van beton gaat toevoegen. Lekker laten zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: jelmer

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.917
846
Oss
E.e.a is volgens mij vooral afhankelijk van de ondergrond.
Als je diep genoeg hebt uitgegraven (b.v. Tot op het zand) dan zie ik geen probleem.
 

Roel22

Post veel
27 feb 2017
906
315
Ik begrijp dat de poeren boven het maaiveld reiken?
In dat geval zal het wel loslopen, je eiken balken zijn veilig.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
En ik vraag me af wat TS nog meer vergeten is behalve het beton voor de poeren.. Het is immers geen IKEA pakket waar je altijd een deuvel overhoudt:)
 

_naam

Nieuw lid
16 mrt 2018
6
5
Ik heb deze al 6 jaar staan op een 60-40 grindtegel zonder beton. En daar is niets mee gebeurd in die tijd.
1618320428353.png
(Dan heb ik het over de beton poer en paal, niet over de BBQ)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.