Slijpen

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Ik ben echt niet onder de indruk van de kwaliteit van zijn slijpwerk. Zelf zou ik er niet tevreden mee zijn.

Asymmetrische slijpvorm van de schalenguts kan misschien interessant zijn.

groeten ,
Ornament
www.houtsnijden.eu
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.689
2.568
Gaanderen
Als ik de beitels van Christaan Jorg zag, waren zijn beitels ook asymmetrisch en uit de hand geslepen.
Nico ik heb in het verleden bij c. jorg les gehad. Toen heb ik geen asymmetrische beitels gezien en ja hij sleep alles uit de hand. Afgebraamd werd er niet. Bij zij schalen cursus werden er geen schalengutsen gebruikt. Wel had hij extra lange "duits model" gutsen. Ik dacht dat hij alleen voor diep uithollen een schalenguts gebruikte.
Nu zijn die cursussen al lang geleden dus het kan nu zeker anders zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nico Oosthoek

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
R R (Richard Raffan) gebruikte die gutsen asymmetrisch geslepen al veel jaren geleden, Ik heb zijn eerste boek waar hij er een foto van heeft in staan, (boek uitgeleend en nog niet terug, was dat al vergeten).

Nou kun je wel denken dat hij niet erg goed slijpt, maar als je hem ooit hebt zien draaien denk Ik dat je er echt wel van onder de indruk zult zijn, hij heeft al heel wat de bekende hout draaiers gelest, het probleem voor velen is dat hij veel te vlug draait, ze kunnen het niet bij houden zoals op zijn videos.

De clubs in de USA hebben hen al vele malen betaald om hem van Australia te laten komen om less te geven

En vergeet niet dat hij er zijn kost mee verdiende, en vlug en goed is dan een vereiste, Ik heb er heel wat van hem geleerd, en hij heeft niet de pretension dat veel van die draaier hebben.

Simple bowl, 2 parts.

 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Nico Oosthoek
R R (Richard Raffan) gebruikte die gutsen asymmetrisch geslepen al veel jaren geleden, Ik heb zijn eerste boek waar hij er een foto van heeft in staan, (boek uitgeleend en nog niet terug, was dat al vergeten).

Nou kun je wel denken dat hij niet erg goed slijpt, maar als je hem ooit hebt zien draaien denk Ik dat je er echt wel van onder de indruk zult zijn, hij heeft al heel wat de bekende hout draaiers gelest, het probleem voor velen is dat hij veel te vlug draait, ze kunnen het niet bij houden zoals op zijn videos.

De clubs in de USA hebben hen al vele malen betaald om hem van Australia te laten komen om less te geven

En vergeet niet dat hij er zijn kost mee verdiende, en vlug en goed is dan een vereiste, Ik heb er heel wat van hem geleerd, en hij heeft niet de pretension dat veel van die draaier hebben.

Simple bowl, 2 parts.

Leo hij is gestopt met reizen ivm zijn gezondheid en leeftijd. Hij maakt nu YouTube filmpjes in zijn werkplaats.
Een fantastische draaier en sympathieke man.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.