Slijpdienst regio Aarschot

JeroenVdW

Actieve deelnemer
5 mei 2021
45
47
Aarschot
www.hextree.be
Kent er iemand toevallig een degelijk slijpdienst voor het slijpen van Schaafbeitels/zaagbladen? Liefst ergens in de regio Aarschot. De dichtsbijzijnste die ik via Google vind is Goossens-Santens, maar dat is toch al een uurtje rijden (x4 heen en terug, brengen en halen) en dat vind ik precies wat veel.
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.494
960
Riemst
Normaal gezien kan je in elke vakhandel die gereedschappen verkoopt terecht. Of even vragen bij de lokale DHZ/houthandel of ze jou gereedschappen niet willen meesturen als hun materiaal geslepen wordt.
Wel duidelijke afspraken maken op voorhand.
 

jorisvh

Post veel
Heb jaren geleden slijpwerk binnen gedaan bij Metaleuven (op de Aarschotsesteenweg dus altijd rechtdoor vanuit Aarschot 😂).
Miischien nog wat ver en ook niet 100% zeker dat die dat nog doen, maar elke gelijkaardige goeie ijzerwaren gereedschapshandel doet dit normaal gezien.
Zij slijpen niet zelf, maar verzamelen het en geven het mee met de wekelijkse toer van een van de groten zoals Goossens-Santens, Merlier, … De week erna komt het terug bij hen en kan je het ophalen.

Je kan 1 van die groten vragen om ook bij jouw te passeren op hun wekelijkse tour, zelfs al heb je maar om de paar maanden een paar stuks. Als ze vlak in je buurt een klant hebben waar ze toch wekelijks moeten zijn heb je kans dat ze, na een sms’je naar de vertegenwoordiger voor je regio die week passeren om op te halen en de week erna om terug te brengen. Op zijn minst kunnen ze je vertellen wat voor jouw het dichtste drop-off punt is.
 

Mc Mudface

Actieve deelnemer
15 jan 2016
182
68
Ik woon ook vlakbij Aarschot en heb het mij het ook al afgevraagd, maar hier hobbymatig dus weinig nodig. Den Ijzerwinkel is weg, dat was zo ongeveer het enige min of meer professionele bedrijf voor materiaal dichtbij. In Hulshout heb je Marco (daar koop ik mijn lamello's) en nu recent in Kampenhout Knapen. Bij beide geen ervaring voor slijpdienst.
 

jorisvh

Post veel
Is er geen Lecot in Aarschot? Die hebben ook een slijpdienst, normaal gezien (via externe firma allicht). Zou wel kunnen dat je een BTW-nr moet hebben om bij hen te kunnen kopen.
Of, loop een bedrijf binnen dat zeker slijpwerk heeft (een trappen maker of zo), vraag wie hun slijp werk doet en contacteer die eens met de vraag waar je slijpwerk kan achterlaten.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Ik denk ook net te ver:

Slijperij de Arend
Berkenhoekstraat 14, 2861 Sint-Katelijne-Waver, België

groeten ,

Ornament
 
  • Leuk
Waarderingen: kolja

houtdraaierke65

Actieve deelnemer
8 apr 2018
593
138
58
Linter

Kris75

Actieve deelnemer
21 okt 2012
72
41
******
Ik denk ook net te ver:

Slijperij de Arend
Berkenhoekstraat 14, 2861 Sint-Katelijne-Waver, België

groeten ,

Ornament
De Arend doet het slijpwerk voor Lecot, is wel handig dat je dan bij Lecot terecht kan.
Het is trouwens een firma met een erg goede service en vakkennis, bij ons komt de vertegenwoordiger bijna wekelijks.
 

mawil

Nieuw lid
18 jun 2012
13
3
Voor mijn slijpwerk ga ik ook altijd naar de Arend, ik heb daar ook al frezen en lintzaagbladen gekocht als particulier.

Er is ook nog machine handel Goyvaerts in Berlaar, dat is iets dichterbij misschien. Ik weet niet of die zelf een slijpdienst hebben of dat ze dit ook uitbesteden.
 

Kris75

Actieve deelnemer
21 okt 2012
72
41
******
Voor mijn slijpwerk ga ik ook altijd naar de Arend, ik heb daar ook al frezen en lintzaagbladen gekocht als particulier.

Er is ook nog machine handel Goyvaerts in Berlaar, dat is iets dichterbij misschien. Ik weet niet of die zelf een slijpdienst hebben of dat ze dit ook uitbesteden.
Bij Goyvaerts in Berlaar besteden ze dat ook uit, maar wie daar voor slijpt weet ik niet hoewel dat ook wel De Arend zou kunnen zijn.
 

degele

Actieve deelnemer
4 nov 2010
294
6
Heist o/d Berg
De Arend in O.L.Vr. Waver ( = deelgemeente van St. Kat. Waver). Binnenbrengen en een week later zijn ze klaar. Bij sommige handelaars ( zoals bij Goyvaerts in Berlaar-Heikant) komen ze 1 x per week langs. Kom je één dag later dan moet je bijna 14 dagen wachten op je materiaal. Het is dus goed om vooraf even te bellen om te zien op welke dag het slijpwerk wordt opgehaald.
gr,
Danny
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.